Rendkívül sikeres üzleti évet zárt 2016-ban a Ford Magyarországon. A Ford tavalyimagyarországi sikeréhez, az értékesítés szárnyaláshoz a 2016-ban bemutatott 13 vadonatúj vagy megújult Ford modell is jelentősen hozzájárult. A sikerhez, mely európai összehasonlításban is egyedülálló, azonban a márkakereskedői hálózat által eredményesen alkalmazott, az ügyfél életútját végigkísérő ügyfélfókuszú stratégia vezetett.
Az tavaly év elején bemutatkozó új S-Max és Galaxymodelleknek mellett az új Rangerpick-up minden várakozást felülmúló kedvező fogadtatása épp úgy hozzájárult a sikerhez, mint a megújult és EURO6-os EcoBlue motorral szereltTransit család révén teljesen megújuló Ford haszongépjármű portfolió népszerűsége. A városi terepjáró kategóriában 2016-ban bemutatkozó 3 új Ford modellnek, a mini SUV EcoSport, a prémium kategóriás Edge és a legújabb generációjú Kuga terepjárónak is jutott szerep a sikerekből. A lendület ráadásul tovább tart, hisz novemberben érkezett a Ford vadonatúj városi kisautója, a KA+ után év elején a Ford prémium Vignalemodellcsaládja olyan fantasztikus új modellekkel bővül, mint az EdgeVignale és Kuga Vignale.
Ügyfélélmény minden szinten
Több mint15 ezer vásárló meggyőzéséhez a friss modellpalettánál azonban több kell. Egy ennyire erős mezőnyben minden tényező döntő lehet – a friss modellkínálattól kezdve a FordCredit által kínált kedvező finanszírozási eszközökön és a profi szervizháttéren át egészen újszerű szervizajánlatokig. A Ford viszont mindebből nem csupán egy-egy elemre összpontosít, hanem minden elemet tudatosan összehangolva szerezte és tartja meg évek óta piacvezető helyét Magyarországon.
2016-os év végéig várhatóan 117888 új személyautót és kishaszonjárművet regisztrálnak Magyarországon, amiből a Ford 15091 darabbal, 12.8 százalékkal lett piacvezető. Ebből 9519 darab a Ford személyautók száma, és 5572 darab a haszongépjárműveké, amely önmagában is egyedülálló teljesítmény, hisz a 26.12 százalékos piacrészesedés a valaha elért legnagyobb piaci részesedés adat a kishaszonjármű kategóriában a Ford Magyarország történetében. Ezzel az egyedülálló eredménnyel a Ford közel kétszer annyi haszongépjárművet értékesített, mint a legközelebbi versenytársa, és az összesített eredményt tekintve is ismét a Ford áll majd a 2016-os értékesítési verseny első helyén.
„A hazai sikereinket leginkább rendkívül erős és Európában is elismert márkakereskedői hálózatunknak köszönhetjük. Márkakereskedői hálózatunk tagjai folyamatosan fejlődve, fejlesztve szolgálják ki rendkívül széles ügyfélkörünket. Büszkék vagyunk arra, hogy a 2015 végén Budapesten megnyitott 3 prémium FordStore kereskedésünk mellé tavaly Debrecenben, Veszprémben és Győrben is megnyílt egy-egy a Ford legjavát reprezentáló prémium minőséget képviselő FordStore szalon, ahol a Ford teljes személygépkocsi és haszongépjármű palettáját kínáljuk, beleértve a legendás és itthon is rendkívül népszerű Mustangot és a Ford Performance modelljeit.
Idén a Ford személygépkocsik értékesítése nőtt a nagyobb (25.6 százalékos) mértékben. A kishaszon-gépjárművek összpiaci eladása is 21 százalékkal gyarapodott, amiből elsősorban a Ford profitált; büszkék vagyunk arra, hogy a tavalyi eredményeinek közel ezer darabbal túlszárnyalva a márka magabiztosan vezet a magyar piacon, ahol majd minden harmadik eladott jármű Ford emblémát visel”. – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.
„Ugyanakkor nemcsak a piac fejlődik, hanem a vásárlók köre is átalakulóban van. Örömteli változás, hogy a Ford személyautók vásárlóinak jó 40 százaléka már magánember, holott ez az arány tavaly még a 25 százalékot sem érte el. A magánvásárlók aránya mindig jó indikátora a vásárlási kedv és a vásárlóerő növekedésének, ami nemcsak a Ford vagy a többi márka, hanem az egész nemzetgazdaság számára kedvező hír”- tette hozzá Dalos Attila a Ford Magyarország kereskedelmi igazgatója.
Flotta értékesítés terén a Ford hagyományosan jól szerepelt, hisz ilyen rendkívül széles modellkínálattal, mely a személygépkocsiktól egészen a 3.5 tonna feletti haszonjárművekig kínál választási lehetőséget, kevés márka dicsekedhet ma Európában. A Ford másik komoly vonzereje – főleg haszongépjármű kategóriában – a DEKRA által tanúsított rendkívül alacsony egy kilométerre jutó költség mutatója, mely abszolút nyertessé teszi a flottamanagementtel foglalkozó cégek körében.