… ami az élethez kell!

Kezdőoldal Promóció „Testbeszédes” karácsonyi ajándékozás – így fejezd ki az örömöd!

„Testbeszédes” karácsonyi ajándékozás – így fejezd ki az örömöd!

Ha ajándékozásról van szó nagyon fontos, hogy dekódolni tudjuk az ajándékozott érzéseit, illetve, hogy képesek legyünk őszintén kifejezni hálánkat az ajándékozónak.  Egyszerű köszönömöt mondani ugyan könnyűnek tűnhet, ám ha őszintén és hitelesen kommunikáljuk az örömünket, az önmagában is egy erős ajándék lehet. Ebben segít tippekkel a Braun testbeszéd szakértője, India Ford. (x)

Akár tudatában vagyunk, akár nem, minden ember legalább kétféle nyelvet beszél – verbálisat és a nonverbálisat. A szavak természetesen fontosak, de ha egy mélyebb érzelmi szintet szeretnénk megütni, mellyel hatást tudunk gyakorolni a másik félre, elsőként meg kell értenünk a testbeszéd szerepét az emberi kommunikációban.

 Mi is az a testbeszéd?
„A testbeszéd az a néma nyelv, ami mindannyiunkba programozva van születésünk óta, ugyanis ez volt az első kommunikációs rendszer, melyben felmenőink több millió évvel ezelőtt kifejezésre juttatták gondolataikat.” – magyarázza India Ford, a Braun testbeszéd szakértője.

A testbeszéd gyakorlatilag minden, amit nem szavakkal fejezünk ki – az arcmimikával, a tartással és a gesztusokkal öntudatlanul megfogalmazzuk legbensőbb érzéseinket anélkül, hogy egyetlen szót is kimondanánk.

Így legyél hálás!
A szívélyes köszönet kifejezése három nonverbális elemből épül fel. Legyél akár a küldő, akár a fogadó félen a szabályok ugyanazok és univerzális érvényűek:

  1. Mosoly
  2. Szemkontaktus
  3. Nyugodt és befogadó testbeszéd

Mindig őszinte mosollyal az arcodon nyújtsd át az ajándékod!
A mosoly a kultúrák közös nevezője: mindenki tudni fogja, hogy érzed magad, ha széles mosoly ül az arcodon. Az őszinte mosoly önmagában egy ajándék, ami az orbitofrontális kérget aktiválja az agyban, ugyanazt a területet, amit az igazi, fizikai ajándék.

„Ha nem őszinte az örömöd, a mosoly az arcodon természetellenesnek és kínosnak fog hatni” – mondta a Braun testbeszéd szakértője, India Ford. „A másik jele a hála hiányának, ha csak azután préselsz ki mosolyt magadból, miután megköszönted az ajándékot.”

Szemkontaktus: nézz a szemébe egészen addig, hogy felismerd a szemszínét!
A szemkontaktus rendkívül erőteljes kapcsolattartó gesztus, amivel lehetőségünk van megérinteni a másik ember lelkét, érzékeltetve mély, őszinte és erős hálánkat. Fontos, hogy addig tartsuk a szemkontaktust, míg be nem azonosítjuk partnerünk szemszínét.

Mikor valakinek tetszik az ajándék, amit kap, a szemöldöke megemelkedik, és azonnal keresni kezdi a szemkontaktust, szája őszinte és hálás mosolyra görbül, hogy kifejezze örömét.

Húzd ki magad: sugározz nyugalmat testtartásoddal!
Amikor olyan ajándékot kapunk, ami tetszik, a testünk izgatott lesz, és a vállunk megemelkedik.  Testbeszédünket nyomatékosíthatjuk élénk arcmimikával, mély szemkontaktussal, őszinte mosollyal és talán egy spontán, meleg öleléssel!

Érintés: hozd közelebb őket magadhoz, hogy közösen megteremthessétek a harmónia körét
Amikor megérintesz valakit azonnal lezárod a teret mentálisan és fizikálisan is közted és a partnered között.  Öleld meg az ajándékozót, ha azonban mindez nem volna helyénvaló, érintsd meg az alkarját, miközben szóban is köszönetet nyilvánítasz!

Privát szféra: a „ragadós tekintet” technikája
Ha a szerelmedet készülsz megajándékozni, csökkentsd a köztetek lévő távolságot, bár valószínűleg ezt ösztönösen megteszed. Mielőtt átnyújtod az ajándékot, vesd be a „ragadós tekintet” technikáját: 6-7 másodpercig tarts a tekinteted a partnereden, hogy erőteljes, pozitív, érzéseket ébressz benne. Ez a szemkontaktus ereje!

A Braunról
A Braun a Procter & Gamble egyik leányvállalata. Az 1921-ben, Németországban alapított cég háztartási készülékek széles kínálatát fejleszti és gyártja, amelyben a technikai innovációt megbízható minőséggel és jellegzetes, modern dizájnnal ötvözik. A Braun palettája az elektromos borotváktól a szépségápolási termékekig terjed; termékeit világszerte terjeszti. További részletekért és a Braun márkáról szóló legfrissebb hírekért látogasson el a http://braun.braun.com/hu/home.html oldalra.

A Procter & Gamble-ről
A P&G termékeit naponta közel 5 milliárd ember használja világszerte. A vállalat portfóliója az egyik legerősebb a világon olyan megbízható, minőségi és vezető márkákkal, mint az: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® és Whisper®. A P&G csapata mintegy 70 országban van jelen világszerte. A P&G-ről és termékeiről szólólegfrissebb hírekért és részletes információért látogass el a http://www.pg.com oldalra.

 

Hozzászólások

Pin It on Pinterest