Számos eltérő véleményt hallani arról, hogy érdemes-e már egészen kicsi korban nyelveket tanulnia a gyerekeknek. Van, aki hasznosnak tartja, mások bőszen ellenzik. Helen Doron a támogatók táborába tartozik, módszere széles körben elismerésnek örvend, a különleges program lehetővé teszi, hogy a gyerekek akár 3 hónapos koruktól kezdve úgy sajátítsák el az angol nyelvet, mint az anyanyelvüket.
A világ számos részén a kisgyermekek négy vagy öt különböző nyelven is beszélnek, anélkül, hogy tudatában lennének, hogy idegen nyelvet használnak. Noam Chomsky nyelvész szerint, a fiatal gyerekeknek sokkal gazdagabb kapacitásuk van, akár több nyelv elsajátítására is, mint a felnőtteknek. Ez elmúlt évek kutatásai bebizonyították, hogy azok a gyermekek, akik bimodális környezetben nőnek fel – azaz az egyik szülő beszél, a másik jelnyelvet használ- könnyedén átveszik mindkettőt, anélkül, hogy látszólag különbséget tennének. Olyan mintha egyszerre sajátítanák el az angolt, és a japánt.
Számos kutatás bebizonyította, hogy a nyelvtanulásra a legjobb idő a születés és a 7 éves kor között van. A szülők egyre inkább ráébrednek arra, mennyire fontos napjainkban az angol nyelv elsajátítása a gyermek későbbi élete folyamán. További tanulmányok kimutatták, hogy az idegen nyelvek nem csak a munkapiacon való elhelyezkedés miatt rendkívül fontosak, de a kétnyelvű gyerekek jobb mentális képességekkel is rendelkeznek, és könnyebben sajátítják el más tárgyak tananyagait is, a két nyelvűség ugyanis az agyat rugalmasabbá teszi. Minden nyelv egyedülálló hangokat tartalmaz. A tudósok mára rájöttek, hogy a gyerekek egytől-egyik egy olyan képességgel jönnek a világra, mely lehetővé teszi, hogy megkülönböztessék a nyelvek hangzásvilágát, ez az értékes képesség azonban még mielőtt elkezdenének beszélni a csöppségek gyengülni kezd. Az agy sokkal rugalmasabb, jobban képes új áramkörök kialakítására, mint egy felnőttnél. A folyamat ekkor már teljesen más.
Helen Doron nyelvész, és pedagógus felismerve ezt, 1986-ban megalkotta módszerét, mely egyike volt az első korai angol oktatási rendszereknek a világon. 2009-óta több millió gyerek tanult meg ezzel a módszerrel angolul. A program egy 12 éves tananyagra épül, melyet akár 3 hónapos kortól is el lehet kezdeni. A tanulási folyamat során játékos eszközöket használnak a gyerekek, többek között kártyákat, dalokat, cd-ket, melyek megerősítik a kiejtést, a szókincset, a nyelvtant, valamint az olvasási, és íráskészséget.
Helen Doron még egyetemi tanárként kezdte el kidolgozni a módszert, amikor hegedű tanárt keresett gyerekeinek. A nyelvész hihetetlenül izgatott lett, mikor rálelt a Suzuki módszert alkalmazó hegedűoktatásra, a foglalkozások során ugyanis a gyerekek hallás után tanultak zenélni, még mielőtt elsajátították volna a kottaolvasást, éppen úgy, mint az anyanyelv esetében. Doron ekkor ismerte fel a lehetőséget a hallás utáni tanulásban, és abban, hogy a gyerekeknek először egy nyelv hangzásvilágát kell elsajátítaniuk. A módszerre Glenn Doman is nagy hatással volt, a professzor szintén a gyermekekben rejlő lehetőségeket és tehetséget hangsúlyozza. Azóta a Helen Doron hálózat hihetetlen mérteket öltött, és rekordszámú új oktatási központot hozott létre az elmúlt másfél évben.
Mindössze 6 hónap alatt, 85 oktatási központ nyílt, és olyan területek is beszálltak a programba, mint Lima, Peru, és Kína. Az új központoknak hála egyre több csecsemő, gyerek, és tizenéves lesz képes kihasználni az élvezetes programokat, és innovatív minőségi oktatási anyagokat. A program célja, hogy a gyerekek önbizalmat, önbecsülést és kognitív képességeket szerezzenek. A módszernek hála számos gyerek már nagyon fiatalon folyékonyan beszél angolul, és képes a nemzetközi nyelvvizsgák követelményeinek is megfelelni.