A vadonatúj Ford Focus RS modellben mutatkozik be a Ford innovatív AWD rendszere, valamint több, a vezetési élményt fokozó teljesítményjavító technológia
- A harmadik generációs Focus RS-ben jelenik meg először az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás, ami a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással együtt kategóriaelső kanyarsebességgel és páratlan irányíthatósággal ruházza fel az autót
- A Focus RS az első RS-modell, amely választható hajtási üzemmódokat – többek közt az iparág első Drift Üzemmódját –, valamint Startvezérlést is kínál, s az autót az eddigi legerősebb RS-fékrendszer lassítja Brembo első féknyergekkel
- Ez minden idők leggyorsabb RS-változata: a különleges tervezésű, 350 lóerős EcoBoost motor 4,7 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órás tempóra, a végsebessége pedig 266 km/óra
- A Focus RS immár a harmincadik az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában; az új modell sorozatgyártása 2016. január 14-én kezdődött a németországi Saarlouisban
- Az európai vásárlók már több mint 3100 megrendelést adtak le a vadonatúj Ford Focus RS modellre; az új RS 42 országban lesz kapható, többek közt Észak-Amerikában és Kínában is
VALENCIA, Spanyolország, 2016 február 03. – A vadonatúj Ford Focus RS nagy teljesítményű országúti modellben mutatkozik be a Ford Performance Összkerékhajtás (AWD), ami kategóriaelső kanyarsebességgel, borzongató teljesítménnyel és páratlan irányíthatósággal ruházza fel az autót.
A vadonatúj Focus RS-ben emellett számos teljesítményfokozó technológia működik, és ez az első Ford RS modell, amely választható hajtási üzemmódokat – többek közt az iparág első Drift Üzemmódját –, valamint Startvezérlést is kínál. Különleges tervezésű, 350 lóerős, 2,3 literes új EcoBoost motorjával ez az autó minden idők leggyorsabb RS-modellje: 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 266 km/óra.
“A vadonatúj RS komoly gép, nagy teljesítményre kifejlesztett technológiákkal és innovatív mérnöki megoldásokkal, amelyek a közutakon és a versenypályákon egyaránt új szintre emelik a vezetés élményét,” mondta Raj Nair, a Ford Motor Company globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. “Új modellünk remekül példázza szenvedélyünket, hogy olyan autókat alkossunk, amelyek megdobogtatják az emberek szívét.”
A Focus RS a legújabb modell abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. Ezek közt szerepel a Ford GT ultranagy teljesítményű szuper sportkocsi is, ami 2016-ban a Le Mans-i 24 órás versenyen is rajthoz áll majd. A vadonatúj Focus RS a legelső RS-modell, amely Észak-Amerikában és Kínában is kapható lesz; a Ford németországi Saarlouis üzemében január 14-én indult meg az autó sorozatgyártása, összesen 42 globális piacra. Az európai vásárlók eddig több mint 3100 megrendelést adtak le az új modellre, és mintegy 250.000 járművet konfiguráltak a Ford honlapjain.