Notice: Undefined index: full in /var/www/lifemagazin.hu/wp-includes/media.php on line 215

Notice: Undefined index: full in /var/www/lifemagazin.hu/wp-includes/media.php on line 216

Notice: Undefined index: full in /var/www/lifemagazin.hu/wp-includes/media.php on line 217

Notice: Undefined index: full in /var/www/lifemagazin.hu/wp-includes/media.php on line 218

Notice: Undefined index: full in /var/www/lifemagazin.hu/wp-includes/media.php on line 215

Notice: Undefined index: full in /var/www/lifemagazin.hu/wp-includes/media.php on line 216

Notice: Undefined index: full in /var/www/lifemagazin.hu/wp-includes/media.php on line 217

Notice: Undefined index: full in /var/www/lifemagazin.hu/wp-includes/media.php on line 218

… ami az élethez kell!

Kezdőoldal Egészség 5 kérdés az ásványvízről

5 kérdés az ásványvízről

Az ásványvízfogyasztás az elmúlt években, talán pont az egyre népszerűbb wellness életmódnak köszönhetően, folyamatosan nőtt hazánkban. Egy kutatás kimutatta, hogy a nyolcvanas években még csak három litert, mára évente közel hatvan liter ásványvizet fogyasztunk el.

1. Miért jó a rendszeres ásványvízfogyasztás?
Az ásványi anyagokban gazdag víz, kitűnő méregtelenítő hatást fejt ki szervezetünkben, mivel fogyasztása az emésztőrendszerre és az anyagcserére is kedvezően hat. Segíti az étkezések alkalmával bevitt vitaminok és tápanyagok felszívódását, valamint fokozza a vérkeringést.

2. Miért kell vigyázni a magas nátriumtartalmú vizekkel?
A nátrium (Na) egyedüli pozitív hatása, hogy segíti a glükóz felszívódását. Túlzott fogyasztása azonban megterheli a vesét, valamint magas vérnyomást, ödémát okozhat, mivel növeli a keringő vér térfogatát. Egy kiadós edzés után azonban nyugodtan választhatunk magasabb nátriumtartalmú vizet, hiszen ilyenkor a szervezet az izzadással sót veszít, amit pótolni kell.

3. Szénsavas vagy szénsavmentes?
A szénsav a szén-dioxid vízben oldott változata. Kis mennyiségben serkenti a vesék kiválasztó tevékenységét, ezzel megakadályozza a vesekőképződést. Rendszeres fogyasztása azonban gyomorsav-túltengéshez, puffadáshoz, sőt még csontritkuláshoz is vezethet.

4. Sportolás után melyik ásványvíz a legideálisabb?
Sportolás után oxigénnel dúsított vizeket fogyasszunk, mivel élénkítik a vérkeringést, és elősegítik a sejtek regenerálódást is. Edzés után válasszunk magasabb káliumtartalmú vizeket, mert a kálium fontos szerepet játszik az agy és az izomzat közötti ingerület átvitelben. Egy kiadós edzés után, hiányában izomgyengeség léphet fel.

5. Az ásványvíz szerepe a bőrápolásban
Számtalan kutatás kimutatta, hogy az ásványvíz a legjobb arclemosó. A benne lévő ásványi anyagok ugyanis késleltetik a bőr öregedési folyamatit, és egyben hidratálják a bőrt. A kalcium megnyugtatja a pattanásos, gyulladt arcbőrt. Érdemes tehát reggel és este ásványvízzel átitatott vattával letörölnünk arcunkat. Nyáron pedig tanácsos a táskánkban tartani egy ásványvizes arcsprayt!

Hozzászólások

Pin It on Pinterest