A Genfi Autószalonon új 1,5 literes motorral és új felszereltségi szintekkel mutatkozik be a harmadik generációs, új Toyota Yaris. A formai változások még dinamikusabbá tették a karosszéria megjelenését, míg a belső tér a módosítások nyomán modernebbnek hat. A mérnökök csökkentették a motorzajt, biztonságosabbá, egyben pontosabbá és élvezetesebbé tették az autó vezethetőségét. A Toyota Safety Sense biztonsági csomag pedig minden kivitelen az alapfelszereltség részét képezi. A modellfrissítés időzítése tökéletes: a Yaris soha nem volt ilyen népszerű a városi autók szegmensében. Nem utolsó szempont ráadásul az sem, hogy a DRIVECO rendszer méréseinek ereménye szerint a menetidő több, mint 50%-ában elektromos üzemmódban közlekedik a hibrid Yaris
Az aktualizált dizájn dinamikusabb megjelenéssel vértezi fel a kisautó szegmens egyik legnépszerűbb és legizgalmasabb szereplőjét, a ToyotaYarist, miközben merevebb motorfelfüggesztés és optimalizált elektromos kormányszervó teszi komfortosabbá, pontosabbá a Yaris Hybrid vezethetőségét. Az új, másfél literes VVT-iE benzinmotor teljesítménye és forgatónyomatéka megnőtt, ugyanakkor üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása csökkent (az 1,33 literes elődmotorhoz képest). A Toyota Safety Sense biztonsági csomag minden kivitelnél alapfelszerelés, miközben az új felszerelési szintek – a Life-tól a Dynamic-ig – alkalmazkodnak a különböző felhasználói csoportok igényeihez.
Az új Yaris megújult a külső formaterve, módosult a belső tere és átalakult a színválasztéka révén a modern vonalvezetésű karosszéria friss tónusokkal és eredeti dizájnelemekkel hoz új színt a szegmensbe. A belépő szint kivételével minden kivitelnél átdolgozták a műszeregységet, az órák között egy színes, mutilfunkciós TFT kijelző jelent meg.
A rendkívül népszerű hibrid változat mellett elérhető az új 1,5 literes benzinmotor is
Az 1,33 literes benzinmotort egy új fejlesztésű, 1,5 literes motor váltja, amely teljesíti az igen szigorú Euro 6c normát, míg üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása az új, valós közlekedési körülményeket szimuláló norma szerint is kedvezőbb. Elődjéhez képest a motor mintegy 10 százalékkal erősebb és nyomatékosabb, miközben 12 százalékkal takarékosabb, CO2-kibocsátása (akár 75 g/km) pedig a legkedvezőbb a szegmensben. Az új motort a Toyota Motor IndustriesPoland üzemében, a Toyota Motor Europe mintegy 150 millió eurós termelés beruházási programja keretében gyártják.Az 1496 cm3 térfogatú szívómotor teljesítménye 111 LE (82 kW), forgatónyomatéka 136 Nm 4400/perc fordulatszámon. A motor az 1.33 literes blokkhoz képest 0,8 másodperccel dinamikusabban gyorsul 100 km/órára (11,8 helyett 11,0), 80-120 km/óra közötti rugalmassága pedig több mint 1 másodperccel javult (18,8 helyett 17,6).
A motor hatásfoka bámulatos 38,5 %, ami az autóipar egyik legkiválóbb értéke. Ennek érdekében megnövelték a sűrítési viszonyt (13,5:1), hűtött kipufogógáz-visszavezető rendszert (EGR) alkalmaztak, valamint kiterjesztették a változó szelepvezérlés nyitási tartományát, így a motor képes váltani az Otto és Atkinson-ciklusok között, ezzel különböző vezetési körülmények között biztosít optimális teljesítmény.
Tökéletesített hybrid meghajtás
A hybrid kivitelnél a tervezők arra törekedtek, hogy minél halkabb legyen az autó, különösen gyorsulás során. Ennek érdekében módosították a motorfelfüggesztést, a kanyarstabilizátorokat, a féltengelyeket, a segédvázat és a szívórendszert. A fentieken kívül új, köztes hangtompítót építettek be a kipufogórendszerbe. Az áttervezett motorrögzítés, a módosított lengéscsillapítók és az optimalizált szervokormány nagymértékben javította a menetkomfortot és a precíz vezethetőséget. Emellett javult az autó ívmeneti irányíthatósága is.
A menetidő több mint 50 %-ában elektromos meghajtású
A Toyota olyan intelligens adatgyűjtő eszközök bevezetésével segíti az európai értékesítők munkáját, amelyek lehetővé teszik a hybrid rendszer működésének bemutatását, az előnyök ismertetését. A DRIVECO rendszer a tesztvezetések során rögzíti a megtett útra, a menetidőre, az átlagsebességre, valamint a tisztán elektromos meghajtással megtett útra vonatkozó adatokat. Eddig 900 darab Yaris Hybrid modellt vizsgáltak meg, amelyek együttesen több mint félmillió kilométert tettek meg, a legkülönbözőbb körülmények között. Az eredmények elemzése kimutatta, hogy az autók átlagban a menetidő 54 százalékában tisztán elektromos (EV) üzemben közlekedtek, valamint hogy tényleges átlagos üzemanyag-fogyasztásuk 5,0 l/100 km volt. A DRIVECO-t már hét európai országban alkalmazzák a hybrid modelleknél, és további 9 országban tervezik kísérleti bevezetését.
Alapfelszerelés a Toyota Safety Sense
A Toyota Safety Sense aktív biztonsági csomagja a Yaris minden kivitelénél elérhető. A csomag olyan funkciókat tartalmaz, mint az ütközés előtti védelem (PCS) automatikus vészfékező funkcióval (AEB), az automatikus távolsági világítás (AHB) vagy az akaratlan sávváltásra való figyelmeztetés (LDA), míg a közepes és magas felszereltségű modellek jelzőtábla felismerő funkciót is kínálnak.
Külső formaterv
Az autó eleje és hátulja erősebben tagolt, a tervezők különös hangsúlyt fektettek a vízszintes vonalakra, kiemelve ezzel az autó tömegközéppontját. Áttervezték az integrált ködfényszórók házát is. A LED-es nappali világítást fényvezető szállal egészítették ki. Újratervezték a hátsó lámpákat is, melyek a sárvédőtől egészen a szintén átdolgozott tetőig húzódnak. Felszereltségtől függően a hátsó féklámpa LED-es kivitelű, a helyzetjelző pedig fényvezetős kivitelben készül.
A Yaris színválasztéka két új árnyalattal (NebulaBlue és Tokyo Red) tíz választható színre bővült. Három új rajzolatú keréktárcsa is megjelent a kínálatban, egy 15 colos ezüst színű keréktárcsa, egy szintén 15 colos, többküllős keréktárcsa, valamint egy 16 colos, polírozott keréktárcsa.
Belső tér
A belső térben új színárnyalatokkal és módosított részletekkel, friss kárpitmintázatokkal, valamint ergonomikusabb műszerfal kialakítással találkozunk. Utóbbi része a módosult műszeregység, amely mostantól két analóg műszer mellett egy színes, multifunkciós 4,2 colos kijelzőt is tartalmaz. A háromküllős kormánykeréknek új, izgalmas megjelenést ad a zongoralakk betét. Megváltoztak továbbá a légbefúvók, kék színű a műszerek mutatóinak megvilágítása, továbbá módosult a különböző funkciók egyszerűbb és kényelmesebb kezelésére szolgáló multimédiás képernyő, valamint a középkonzoli kapcsolók és gombok.
A belépő kivitel szürke műszerfalát új, sötét tónusú, mintás kárpittal kombinálták. A Prémium kivitelek szövetkárpitjának textúrája vörös-szürke színátmenetes, a műszerfal, valamint az ajtók felső részének bőr hatású felületkidolgozása és sötétszürke színe elegáns környezetet teremt. A Prémium Style csomagban a kárpitozás a sötét műszerfallal és ajtókkal harmonizál.
Új felszereltségi szintek: Selection és Dynamic
Tavaly év végén piacra került a limitált kiadású Selection verzió, amely igen nagy tetszést aratott, így mostantól önálló felszereltségi szintként elérhető. Az elsősorban különleges karosszériaszínt kínáló verziót mindenekelőtt azon fiatalokra gondolva alakították ki, akiknek fontos a stílus és az egyéni karakter. Négy verzió esetében – bevezetéskor a SelectionSapphire és a SelectionPassion, majd még 2017-ben bővül a választék a SelectionPure és SelectionPlatinium kivitelekkel – a tető és egyes karosszériaelemek kontrasztos fekete kidolgozással készülnek.
Az új Dynamic kivitel LED-es hátsó lámpák mellett új hátsó légterelőt, 16 colos könnyűfém keréktárcsát (Yaris Hybrid), krómozott ablak díszléceket és ajtóbetéteket kínál. Az utastérben fekete szövet-bőr üléskárpittal találkozunk, a légbefúvók fogantyúi selyemfényű króm kidolgozást kaptak.A Selection kivitelnél a belső tér színvilága harmonizál a karosszéria színével: a kék szín a kék és fekete lakkozással párosul, a burgundi a pirossal és a feketével, a meleg szürke a barna és fekete fényezéssel, míg a fekete belső tér fehér és fekete karosszériához választható. A színes részletek kiterjednek a műszerfalra és az ajtók kidolgozására, az üléstámla betétjeire, valamint az ülés és a háttámla éleire. A Dynamic verzió belső tere fekete, szövet-bőr kárpittal.