… ami az élethez kell!

Kezdőoldal Kiemelt Minimál, természetközeli, vegán: ezek a legnépszerűbb szépségápolási trendek

Minimál, természetközeli, vegán: ezek a legnépszerűbb szépségápolási trendek

A „minimál szépségápolás” jelenleg a legnépszerűbb beauty trend a magyar nők körében – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC Piackutató friss reprezentatív felméréséből. Emellett sokan figyelnek arra, hogy állatokon nem tesztelt termékeket használjanak, és szintén nagy tábora van a természetközeli, illetve saját készítési kozmetikumot használóknak.

A magyar nők közel fele híve a „minimál szépségápolásnak”, azaz az olyan kozmetikai termékek használatának, amelyek minél kevesebb összetevőt tartalmaznak – derül ki a CD szépségápolási márka és az NRC Piackutató friss reprezentatív felmérésből, amely azt vizsgálta, milyen szépségápolási irányzatokat, trendeket igyekeznek beépíteni a napi rutinjukba. Az 500 fő megkérdezésével végzett kutatás szerint a válaszadók 46 százaléka véli úgy a kozmetikumok alapanyagai esetében, hogy „minél kevesebb, annál jobb”. A második leggyakoribb trend, amelyet a honi hölgyek követnek mostanában, az állatvédelem, 27 százalékuk figyel arra, hogy lehetőleg olyan termékeket használjon, amelyeket nem tesztelnek állatokon.

Előbbivel összefügghet, hogy a válaszadók 11 százaléka használ vegán, azaz állati összetevőtől teljesen mentes kozmetikumot. A népszerűségi sorrenden tovább menve a magyar nők több mint negyede – 26 százaléka – a természetközeli testápolást igyekszik belevenni a napi rutinjába, azaz igyekszik természetes alapanyagokat felhasználni a szépségápolás során.

A magyar nők tudatosságára vall, hogy a szépségápolási cikkek használatánál a választásukat jelentősen befolyásolják az olyan tényezők is, mint a termék összetétele, illetve a rajtuk található különböző védjegyek és jelölések” – véli Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője. Hozzáteszi: ezt a tudatos döntést a CD is segíteni kívánja a Magyarországon tavaly bevezetett CD Reinheitsgebot jelöléssel, amely jól láthatóan mutatja, hogy a termékeik mentesek a vitatott összetevőktől, így például nem tartalmaznak parabént, ásványi olajat, szilikont, színezőanyagot és állati eredetű összetevőket.

Szintén egyre nagyobb a divatja a CD és az NRC kutatása szerint a DIY (do-it-yourself), azaz a saját, házi készítésű kozmetikumoknak: a válaszadók 15 százaléka használ otthon kikevert szépségápolási szereket. Ezt a trendet az is erősítheti, hogy egyre több ilyen recept lelhető fel az interneten a különböző beautyblogokon. A magyar nők tizede – 11 százalékuk – esküszik a különböző egzotikus olajok, illetve az ezt tartalmazó szépségápolási termékek használatára.

*** Egy „tiszta” sikersztori – a CD márka története. Több mint 50 évvel ezelőtt, 1961-ben indult a CD márka története Németországban az első áttetsző – borostyánsárga színű, friss illatú – szappan bemutatásával. Erre a sikertermékre alapozva az évek során a CD összeállított egy komplett testápolási termékcsaládot, amely tusfürdőket, testápolókat, fürdőtermékeket és dezodorokat tartalmaz. A brand küldetése a kezdetektől fogva az volt, hogy gyengéd ápolást nyújtson gondosan kiválogatott növényi kivonatok segítségével. A márka fejlesztői nem ambicionálták, hogy folyamatosan a legújabb összetevőket használják, a prioritás mindig az volt, hogy hatásosan kombináljanak néhány jól bevált, bőrbarát összetevőt. A természetközelinek pozícionált testápolási brand 2011-ben indította el a CD Reinheitsgebot tisztasági filozófiát. Mára a CD Reinheitsgebot jelzést viselő termékek nem tartalmaznak ásványi olajakat, szilikont, parabéneket, mesterséges színezékeket és állati eredetű összetevőket. Emellett, a CD elkötelezett az állati tesztelést helyettesítő alternatív tesztelési módszerek kutatása mellett is. A CD mottója régen és most is az, hogy „a kevesebb több”. További információ a CD honlapján: www.cd-kozmetikumok.hu

Hozzászólások

Pin It on Pinterest