Május 3-án nyitotta meg a Westendben legújabb 2500 négyzetméteres üzletét a spanyol Zara márka. Dér Heni, Csonka András, Hajas László, Hargitai Bea, Szekeres Nóri, Dudás Miklós és Teszári Nóra is lelkesen szemezgettek az újonnan nyílt üzlet tavaszi kollekciójából. Természetesen egyikük sem távozott üres kézzel.
A Zara Spanyolország első számú divatmárkája és a két és fél milliárd fontot érő Inditex cégcsoport húzóneve. A céget 1975-ben alapították, ami harminc évvel később a világ egyik leggyorsabban növekvő cégcsoportjává vált a divatiparban. A cégóriás egyébként több, mint 100 céget foglal magában, mindegyiknek megvan a maga feladata: tervezés, kivitelezés, terjesztés.
Az egyszerű alapötleteknek köszönhetően a Zara hatalmas erővel tört be a divat világába: havonta, akár hetente megújuló, széles választék, amely eleinte a nagyobb divatcégek ötleteit másolta, ezáltal vált vonzóvá a vásárlók számára.
A Zara stratégiája egyértelműen és kimondottan a trendekre való villámgyors reagálás. Azt kapod náluk, ami a kifutón is szerepelt. Tizedannyiért. A Zara kötelékében több mint 200 divattervező dolgozik, és mihelyst a legújabb bemutatókon készült fotók megjelennek, a tervezők fantáziája is elszabadul, és azonnal skiccelik a ruhákat, a szabászok pedig már dolgozhatnak is a modelleken. A kész ruhákat szinte szállítás közben illesztik össze, hogy aztán vasaló melegen kerüljenek az üzletekbe. A Zara trükkje az, hogy egy-egy kollekció csupán néhány hétig elérhető, és nem gyártják újra a modelleket.
Az Észak-Spanyolországból érkező divatmárka új üzletének megnyitóján zsúfolásig telt a 2000 négyzetméteres ruhabirodalom: a márka igazi szerelmesei azonnal birtokba vették hazánk nyolcadik ZARA üzletét. Szekeres Nóri, a TV2 műsorvezetője rafinált ruhában érkezett, de azért még így is jól látszott, újra áldott állapotban van.
„Tudtuk a párommal, hogy szeretnénk kisbabát – majd egyszer. Nos, most úgy tűnik, elérkezett az idő. A gyermekeim már nagyok, most lesz újra egy kis bébi a családban. Nagyon várja őt már mindenki” – mosolygott a műsorvezető. „Nem tudom megállni, hogy ne a női osztályon kezdjem a nézelődést, mert a márka igazi rajongója vagyok, de aztán átsétálok szépen a gyerekszekcióba, imádnivaló darabokat kínál a ZARA kicsiknek is. Nagyon tetszik az üzlet elrendezése, az, hogy átjárhatók a területek, és az, hogy színek szerint rendszerezik a ruhadarabokat, így könnyebben megy a válogatás.”
Csonka András, színész-műsorvezető, aki saját bevallása szerint a hideg színek szerelmese most sem hazudtolta meg magát, ugyanis világoskék ingben érkezett, és nyári kollekció ide, banán-sárga trend oda, ő a válogatásnál is maradt a hűvös színeknél. „Hatalmas ez az üzlet, képtelen vagyok most az egészet végignézni – ehhez kell nekem az egész hétvége” – nevetett az RTL II műsorvezetője.
Hajas Laci nem tagadja, igazi ZARA-fan. Azért a válogatásnál felesége segítségét is kikérte, aki azontúl, hogy segített a legcsinosabb fazon kiválasztásában, abban is aktívan közreműködött, hogy minél gyorsabban megteljen az óriási táska.
„A külföldi utazásaink során sem szoktuk kihagyni, hogy bemenjünk egy-egy ZARÁ-ba. Érdekes, hogy teljesen különböző darabok érkeznek az egyes üzletekbe, mást találni Barcelonában, mást Londonban, és a teljesen más a budapesti kínálat. Itt a WestEndben igazi világszínvonalú kollekcióval érkezett az új üzlet, találtam is magamnak egy klassz tavaszi cipőt és egy elegáns zakót.”