Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/lifemagazin.hu/wp-content/themes/lifemagazin2/functions.php on line 15
Sportolj a téli hónapokban is - 3 sport, ami segít formában maradni a tavasz kezdetéig - Life magazin

… ami az élethez kell!

Kezdőoldal Egészség Sportolj a téli hónapokban is – 3 sport, ami segít formában maradni a tavasz kezdetéig

Sportolj a téli hónapokban is – 3 sport, ami segít formában maradni a tavasz kezdetéig

Sportolj a téli hónapokban is – 3 sport, ami segít formában maradni a tavasz kezdetéi

Télen szinte mindig sokkal nagyobb kihívás a sport, mivel ha az időjárás még kedvezőbb is, a rövidebb napok, valamint az alacsonyabb hőmérséklet miatt nehezebb időt találni a sportra, valamint az azzal járó fizikális és mentális felfrissülésre.

Idővel pedig egyre nagyobb kihívást jelenthet a formahanyatlás, valamint az abból származó motiváció elvesztése is. Éppen ezért összegyűjtöttünk néhány olyan sportágat, amit akár naponta is végezhetsz, vagy hetente egyszer kikapcsolódásként, felfrissülés gyanánt, ráadásul költséghatékonyan.

Jóga,

A jóga már hosszú évek óta az egyre népszerűbb rekreációs sportok közé tartozik Magyarországon és folyamatosan növekszik is a hírneve. Amikor a jóga kerül szóba, akkor a legtöbb embernek egyből a rugalmasság ugrik be róla, viszont a legtöbb jóga oktató a rugalmasság mellett az izmok erejének a fejlesztését emeli ki. Egy jóga óra alatt az egész test átmozgatható tetőtől talpig. Minden egyes pózzal a test különböző izmai mozgathatóak meg, ez pedig egészen változatos edzést tesz lehetővé. Tehát egy jóga óra alatt az egész testet átmozgathatod, annak erejét fejlesztheted. Különösen pozitív hatásai vannak például a has és a hát izmaira, mivel ezekkel az izmokkal segíted stabilizálni a tested, megőrizni a helyes tartást jóga közben, amit aztán a hétköznapjaidban is fenntarthatsz, megelőzve a gerincferdülést, valamint a hátfájást. A különböző jóga pózok javítják az izmaid, valamint a tested rugalmasságát, valamint a pózokhoz tartozó légzőgyakorlatok elősegítik a stressz és a szorongás kezelését, kiengedését. A rendszeres jóga órák hozzájárulnak a vérkeringés helyes fenntartásához, segíti a helyes testsúly elérését, valamint a szellemi frissesség megőrzését. A téli hónapok pedig kiválóak a jóga elkezdésére, hiszen manapság egyre több esemény érhető el online is, így akár a nappaliban, vagy egy félreeső szobában is csatlakozhatsz egy-egy jóga órára. Így munka után otthonról is végezhető és nem kell rohanni az edzőterembe. Ami fontos, hogy a megfelelő szintű jógával kezdj, mivel a különböző szintek különböző rutint igényelnek. Viszont, amint megtalálod a saját szintednek megfelelő csoportot, akkor az első alkalomtól kezdve élmény lehet az edzés.

Vannak persze, akik nem feltétlenül ilyen típusú felfrissülésre vágynak és jobban szeretnek máshol kikapcsolódni, állóképességet fejleszteni.

Spinning,

A spinning elég jól elüt a jógától, viszont egy egészen kedvelt sport. Magyarország kedvenc sportja ugyanis a kerékpározás. Ez nem meglepő, hiszen nagyon széles skálán végezhető és itt sincs szükség kimondottan erős kondícióra, hogy felfrissülj és lassabb, kényelmes tempóban is egészen nagy távok is megtehetőek már heti 2 alkalommal is. Télen viszont egészen más a helyzet. A spinning nagyon jól helyettesíti a biciklizést és esetenként még jóval keményebb is lehet. Amíg kültéren nem kell folyamatosan tekerni, addig a spinning teljes időtartama alatt mozgásban vannak a lábak. Ez pedig a spinning kulcsa az egészséges hétköznapokhoz. Akár állómunkát, akár ülőmunkát is végezz, a lábaid valamilyen típusú terhelésnek vannak kitéve. A folyamatos állás és az ülés is megviselheti a lábakat, a láb izmait, valamint a vérkeringést is. Éppen ezért nagyon jótékony sportág a kerékpározás, vagy a spinning. Ugyanis egy rövid, már fél órás edzéssel felgyorsítható a vérkeringés a lábakban, tehát úgymond manuálisan segíthető a fáradt vér elszállítása, amivel megelőzhető például a visszerek kialakulása is. Emelett pedig a spinning átmozgatja és erősíti az összes izmot a lábakban, ami hozzájárul, hogy a hétköznapokban is mozgékonyabb lehess. Spinning órákra ma már egészen könnyedén be lehet iratkozni, de ha eleinte inkább a saját sebességed tartanád fent, akkor bármelyik edzőterem, vagy otthoni szobabicikli is megteszi. Ami pedig még vonzóbbá teszi a spinninget az az, hogy itt sincs szükség előzetes tapasztalatra, vagy erőnlétre, mert bármilyen korosztályban, bármilyen szinten elkezdhető, fejleszthető és mentálisan is kellemesen felfrissíti az érdeklődőket.

Squash,

A Squash, vagy másnéven a fallabda is az egyik legjobb téli sportok közé tartozik, mivel beltéri sportág, így bármelyik napszakban végezhető, valamint nincs szükség jól kiépített kondícióra, rutinra. Ez az egyik olyan sportág, ami a dinamikus természetének köszönhetően lényegesen átmozgatja az egész testet, javítja az állóképességet, mozgékonyságot, robbanékonyságot és karbantartja a szív és érrendszert, valamint az anyagcserét is. A squash további előnye bármely más sporttal szemben, hogy egyszerre nyújt kikapcsolódást, regenerálódást és rekreációt is egyben. Nincs hozzá szükség különleges tehetségre, a játék dinamikája könnyen elsajátítható, valamint a squash terem mérete miatt egészen kis területen játszható, ráadásul kellemes szociális környezetben. Mivel két fél szükséges, így a kellemeset a hasznossal is össze lehet kötni, így egészen egyszerűen találkozhatsz munka után, vagy akár hétvégén a barátaiddal, akik sok esetben ugyanarra a kikapcsolódásra és felfrissülésre vágynak, mint te. A hatására pedig egészen rövid idő alatt nagy energiák mozdulnak meg, mivel az elégetett kalóriák leginkább a szénhidrátokból kerülnek ki, ami a squash magas intenzitású természetének köszönhető. Fontos azonban, hogy akik teljesen kezdők, ügyeljenek, hogy az első edzések kicsit lassabbak, alacsonyabb intenzitásúak legyenek, mivel a kevésbé terhelt porcok és izületek nagy terhelésnek vannak kitéve egy 30-45 perces fallabda edzés alatt.

Alapjaiban véve pedig a legfontosabb, hogy mozgásban maradj és bármilyen sportot is válassz, a legfontosabb, hogy ne felejts el kellőképp bemelegíteni, valamint sport után nyújtani, mivel a megfelelő nyújtás és bemelegítés nemcsak az izmok megrövidülését gátolja, de hozzájárul a porcok és ízületek egészséges működéséhez is.

Ezt a cikket a sportfogadasioldalak.com Unibet magyar tesztje támogatta.

Hozzászólások

Pin It on Pinterest