A vadonatúj Ford Focus minden eddiginél izgalmasabb stílust, tágasabb teret és fejlettebb technológiákat kínál a közepes méretű családi autók vásárlóinak.
A vállalat mérnökei rendkívül elmélyülten konzultáltak a vásárlókkal, mielőtt nekiláttak volna megtervezni a vadonatúj ötajtós ferdehátút és a praktikus kombit, amelyeknek stílusos Focus Titanium, sportos Focus ST-Line és előkelő Focus Vignale változatai mint saját, egyedi karakterrel bírnak. A kínálatban immár a vadonatúj Focus Active crossover is megjelenik; az új változat emelt hasmagassága, tetősínei és látványos védőelemei szabadidő-autós hangulatot teremtenek.
A vadonatúj Focusban számos új vezetősegítő technológia működik, amelyek egyszerűbbé teszik az autózást a lassan araszoló forgalomban, jobb látási viszonyokat teremtenek éjszaka, egyetlen gombnyomásra leparkolják az autót, és segítenek elkerülni a baleseteket.
„Vadonatúj Ford Focus modellünk a technológia és a vezetési élmény csúcsát kínálja saját szegmensében,” nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. „Ritkán nyílik alkalom arra, hogy teljesen tiszta lappal, a nulláról kiindulva tervezhetünk meg egy új autót. Éppen ezért kapva kaptunk a lehetőségen, hogy kifejlesszük a ma kapható legjobb közepes méretű családi autót.”
Sportos és tágas
A sportos Focus a kategória legáramvonalasabb modellje. Az autó atlétikus és dinamikus megjelenéséről a hosszan elnyúló motorháztető és az erőteljes hátsó kialakítás gondoskodik, miközben az egyes modellváltozatok sajátságos külső megoldásai egyértelműen tükrözik a különböző kivitelek egyéniségét; jó példa erre a Vignale selyemfényű alumínium külső díszítése, az ST-Line nagyobb légterelője és első légbeömlői, vagy az Active ezüstszínű alumínium alsó védőlemezei elöl és hátul.
Az utastér egyszerű, letisztult vonalai, gyönyörű anyagai és látható rések nélkül illeszkedő felületei még kellemesebb élménnyé varázsolják az utazást. Az első ajtók burkolata szinte egybeolvad a műszerfallal, megnyugtatóan körülölelve a vezetőt és az első utast, a lágy tapintású anyagok pedig tovább erősítik az autó prémium karakterét.
A kifinomult részletmegoldások, a polírozott üveg és csiszolt felületek a csúcskategóriás termékek hangulatát idézik. A Vignale változat utasait finoman erezett fahatású betétek és prémium bőrkárpitok kényeztetik, az ST-Line modellekben karbonszál-hatású betétek és vörös öltésekkel díszített kárpitok teremtenek sportos hangulatot, az Active modelleket pedig markánsabb anyagok és felületkidolgozások jellemzik.
A vadonatúj Focusban mind az utasoknak, mind a csomagoknak több hely jut. Az első és a hátsó ülések közötti távolság több mint 5 cm-rel lett nagyobb, így a hátsó utasok kategóriaelső térdtérrel gazdálkodhatnak, és a kabin szélessége is nőtt: a hátsó üléssorban 6 cm-rel több a válltér. A térérzetet tovább javítja, hogy a hátsó ajtók oldalüvege egészen a hátsó oszlopig ér, így az utastér nyitottabbá vált; ezt a benyomást tovább erősíti a nyitható panorámatető, ami ragyogó fénnyel tölti meg az autót.
A nagyobb méretű kutyahordozók immár a hátsó ülések ledöntése nélkül is beférnek a csomagtérbe, ráadásul a kombi változat kéz nélkül használható csomagtérajtaja úgy is kinyitható, hogy az ember csak meglendíti a lábát a lökhárító alatt. A hátsó üléseket is könnyebb ledönteni: a csomagtérben található gomb megnyomására az üléstámlák egyszerűen előrebuknak.
Technológia, ami magabiztossá tesz
Fejlett vezetősegítő technológiáinak köszönhetően a Ford Focus mind az autópályákon, mint a lassan araszoló forgalomban még kényelmesebben, még kevesebb stresszel és még biztonságosabban vezethető.
Az elöl haladó járművek mögött kényelmes követési távolságot tartó Adaptív Sebességtartó Automatika most a következő funkciókkal egészült ki:
- A Stop&Go rendszer akár állóra is fékezi az autót a feltorlódott, lassan araszoló forgalomban, majd automatikusan újra mozgásba hozza, ha a megállás időtartama kevesebb volt, mint 3 másodperc. Ha a jármű ennél hosszabb időn át kényszerült egy helyben állni, a vezető megnyomhat egy gombot a kormánykeréken, vagy finoman ráléphet a gázpedálra, hogy indulási parancsot adjon a Focusnak
- A Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer a mindenkori sebességkorlátozásoknak megfelelően szabályozza az autó tempóját, amihez nemcsak a fedélzeti navigáció tájékoztatásait veszi figyelembe, hanem az út mentén elhelyezett jelzőtáblák információit is
- A Sávközép technológia a hosszú utakon csökkenti a vezető terhelését, segítve, hogy a forgalmi sáv közepén tartsa az autót
A Fordokban elsőként alkalmazott prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer immár előre, még a kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését, így ideális látási viszonyokat teremt. A rendszer egy előre tekintő kamera segítségével 65 méteres távolságig figyeli az autó előtti útszakaszt, felismerve a közelgő körforgalmat, valamint az ‘elsőbbségadás kötelező’ és ‘stop’ táblákat. A vadonatúj Focus Vakításmentes Távfényt is kínál, ami megakadályozza a szembejövők véletlen elvakítását, miközben segít, hogy az autós minél nagyobb útszakaszt lásson át éjszaka.
A Focus az első európai Ford-modell, amelyben megjelenik a Head-up display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, hogy az autósnak ritkábban kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról.
Az Aktív Parkolóasszisztens 2 automata sebességváltó esetén önállóan kapcsolja az előre- és hátrameneti sebességfokozatokat, kezeli a gázt és a féket, és önállóan kormányoz, vagyis teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást egy, a karosszériánál mindössze 1,1 méterrel hosszabb parkolóhelyen. A vezetőnek nincs más dolga, mint üres (N) állásba tolni a váltókart, és folyamatosan nyomva tartani a középkonzolon elhelyezett gombot. Manuális váltó esetén a rendszer instrukciókat ad, hogy mit tegyen a vezető és csak a kormányzást végzi.
A Focus vezetőjének számos további technológia áll még rendelkezésére, amelyek segítenek megelőzni a baleseteket: ilyen például a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a Kikerülő Kormányzási Asszisztens, aKeresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer, a Széles látószögű tolatókamera, a Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer és az Ütközés Utáni Fékezés.
„Biztosan mindenki emlékszik még a saját vezetéstechnikai vizsgájára, amikor erősen koncentrált arra, hogy biztonságosan autózzon. A vezetés azóta sem lett egyszerűbb feladat – inkább csak hozzászoktunk a ránk nehezedő nyomáshoz. Ám az olyan technológiák, mint a Stop&Go vagy a Sávközép funkció csökkenthetik ezt a nyomást, így jobban figyelhetünk más, szintén fontos dolgokra, és magabiztosabban autózhatunk,” nyilatkozta Helmut Reder, a Ford Európa C-szegmensű globális termékcsaládjáért felelős igazgatója.