… ami az élethez kell!

Kezdőoldal Hírek 3×5 tipp az érzelmileg intelligens vállalati kultúráért

3×5 tipp az érzelmileg intelligens vállalati kultúráért

Mutogathatunk az Y-generációra, de a mai cégvezetők jobban teszik, ha elfogadják: meg kell változtatni a vállalatvezetési stratégiákat! – vallja Kósa Erika a Kósa Erika Akadémia és az EQ Sexy mozgalom alapítója. Az üzletasszony szerint időszerűvé vált, hogy cégünk sikere érdekében újra átgondoljuk vállalati kultúránkat, és a berögződött modelleken változtassunk. Mindennek kulcsa pedig tetteink tudatosítása és az érzelmi intelligencia.

A vállalati kultúrát alapvetően a gazdasági és társadalmi környezet befolyásolja. A vállalati kultúra működését azonban a vállalat vezetése és a vállalatban dolgozó munkatársak hozzáállása, magatartása és gondolkodásmódja határozza meg. A XXI. században azok a vállalatok tudnak tartós versenyelőnyt szerezni és megtartani, akik a szaktudáson túl figyelmet fordítanak a munkatársaik érzelmi intelligenciájának fejlesztésére. A munkaerőhiány és a magas fluktuáció elkerülése érdekében az alapok újragondolása hasznos segítséget nyújthat a problémák megoldására. Íme 3×5 tipp Kósa Erikától, hogy a vállalati kultúra jobban működjön!

Fektesd le az alapokat!

Mindegy milyen területen dolgozol, szükséged van a kollégáid 100 %-os támogatására, ezért segítsd őket, hogy önmaguk maradhassanak a cégen kívül és a vállalaton belül is.

  1. Tudd, hogy mi a vállalat jövőképe, rövid és hosszútávú célja!
  2. Gondold át, hogy a vállalat és az alkalmazottak értékei illeszkednek-e egymáshoz!
  3. Tudd meg, hogy mi motiválja és inspirálja kollégáidat az eredményességre!
  4. Igyekezz segíteni, hogy munkatársaid megteremthessék a munka és a család egyensúlyát!
  5. Motiválj mindenkit, hogy az „én” helyett a „mi” legyen a fókuszban”

Határozd meg a legfőbb csapaton belüli értékeket!

Annak, aki csapatban dolgozik, muszáj figyelnie rá, hogy milyen a csoportdinamika. Tartsátok szem előtt a legfontosabb értékeket, amelyek hajtóelemként működnek.

  1. Bizalom,
  2. Tisztelet,
  3. Empátia,
  4. Nyitottság és érdeklődés,
  5. Elismerés

Figyelj a tudatos kommunikációra!

A kommunikáció mindennek az alapja. A jó alapokon fekvő asszertív kommunikáció megoldást nyújthat számos problémára, ezáltal hatékonyabb munkavégzést és tartós sikereket érhetünk el.

  1. Legyen stratégiád a különböző konfliktusok kommunikációs kezelésére!
  2. Ne szakítsd meg a brainstormingot, adj teret a jó és rossz ötleteknek egyaránt!
  3. Mutass példát kollegáidnak azzal, hogy megosztod velük tudásod és véleményed!
  4. A visszajlezések, feedback-ek alkalmával használjátok az építő kritikát.
  5. Alakítsd ki a csapaton belüli kommunikáció hierarchiáját!

Hozzászólások

Pin It on Pinterest