… ami az élethez kell!

Kezdőoldal Hírek Ha valódi pihenésre vágysz, akkor irány Bük!

Ha valódi pihenésre vágysz, akkor irány Bük!

A második legnépszerűbb vidéki város lett Bük a külföldi vendégéjszakák alapján

15 év alatt megduplázódott a vendégéjszakák száma a Vas megyei Bükön. De nem csak saját magához képest fejlődött, a „versenytársakat” is megközelítette. Sőt! 2017-ben több kategóriában dobogóra is állt. A vidéki városok rangsorában[1] már a harmadik legnépszerűbb úti cél, de ennél is előkelőbb helyen áll a város a külföldi vendégéjszakák számában, ott már a dobogó második helyére lépett Hévíz mögött.

„Fürdővárosunk 2003 óta közel megduplázta a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszaka számot: 15 éve 427 910 volt, 2017-ben pedig elérte a 741 518 -t, mely adat kiegészül az egyéb szálláshelyeken eltöltött további 131 008 vendégéjszakával. Ez összességében 6,6%-os vendégéjszaka szám növekedést jelent” – foglalta össze a sikeres 2017-es év adatait Spilenberg Andrea, a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület elnöke. Ezzel pedig a fürdőváros a vidéki városok között a vendégéjszaka számban dobogós Hévíz és Hajdúszoboszló mögött, míg a külföldi vendégéjszakák számában már a második. „Kifejezetten erős Bükfürdő külpiaci pozíciója, hiszen három célpiacon is 10 százalék felett vagyunk a vendégéjszakák arányát tekintve, a belföldi 40 százalékon kívül.”

Helyezés Város Külföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken (db)
1. Hévíz 697162
2. Bük 452269
3. Hajdúszoboszló 348369
4. Sárvár 291162
5. Balatonfüred 272785
6. Siófok 239968
7. Győr 210818
8. Zalakaros 133737
9. Szeged 133696
10. Eger 126348

[1] 2017-ben, Budapesten kívül, a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma alapján. Forrás: KSH

A kereskedelmi vendégéjszakák száma 5,5 százalékkal emelkedett tavaly, ez magyarázható azzal is, hogy desztinációban elkészült egy nagyobb szálloda-beruházás, így nőtt a kapacitás is. A vendégkör leginkább a szállodákat részesíti előnyben, így ezek foglaltsága stabilan 70-80 százalékot mutat.

Tovább maradnak a vendégek

Vas megyében a legmagasabb, de az országos átlaghoz képest is kiemelkedőnek mondható az átlagos tartózkodási idő Bükön: a belföldi vendégek 3,6, míg a külföldiek 4 éjszakát maradnak. A helyi turizmusért felelős szakemberek ezt azzal magyarázzák, hogy a gyógykúrára érkező vendégek hosszabb időt töltenek el Bükfürdőn. „Alapból kettő, de leginkább három hét az az időtartam, ami alatt a kezelések kifejtik pozitív hatásukat. Ehhez hozzájárul, hogy vendégeink a szolgáltatásokat nálunk vehetik igénybe a legjobb ár/érték arányban” – teszik hozzá a szakértők.

A közösség együtt fejleszti a várost a vezetéssel

Bük folyamatosan fejlődő kisváros, a városvezetés és a turisztikában érdekeltek összefogása és együttműködése a településen számos kisebb – nagyobb beruházást, fejlesztést eredményezett az elmúlt években, és ez a tendencia folytatódik. Erre jó példa a 2017-ben elsőként megvalósult, Bük, Bükfürdő önkormányzata által kiírt: Egyéb szálláshelyek minőségfejlesztési pályázata, melynek eredményeként 52 szállásadó nyert támogatást minőségnövelő beszerzésekre és beruházásokra. 2018-ban az önkormányzat a tavalyi 7 millió forintos támogatási keretet 9 millió forintra növeli, ezzel is elősegítve a további fejlődést.

Ezek mellett a város nagy hangsúlyt fektet a turisták és helyiek körében is népszerű szolgáltatások bővítésére is „2015-ben életre hívtuk a Bükfürdői Termelői Piacot, ahol a szezonban heti szinten a helyi és környékbeli termelők, kézművesek értékesítik termékeiket. Tavaly védjegy oltalom alá helyeztük a piacra “megálmodott” brandet: a Bükfürdői Esszenciát, amelyet saját márkajelzésként használunk az árucikkeken, ezt szeretnénk az idén a helyi vendéglátóhelyek felé is kiterjeszteni.” – teszi hozzá Pálffy Tamás, a turisztikai menedzsment szervezet TDM és projekt menedzsere.

Ezeknek az átgondolt és ötletes projekteknek, minőségpolitikai fejlesztéseknek köszönheti a fürdőváros töretlen népszerűségét, a látogatottságot pedig újabb célcsoportok: wellness vendégek, sportolók, családok megszólításával tervezik elérni mind a belföldi, mind pedig a releváns külföldi piacon egyaránt

Hozzászólások

Pin It on Pinterest