… ami az élethez kell!

Kezdőoldal Trend&Lifestyle Sikerre tervezték – Honda Civic Type R

Sikerre tervezték – Honda Civic Type R

Sikerre tervezték – a kategóriaelső teljesítményű Civic Type R a hot hatch-ek új generációját képviseli

• A Civic Type R prototípusa kétséget kizáróan bebizonyította, hogy kimagaslik kategóriájából. Tesztelése során rekordidőt futott a Nürburgring Nordschleifén, azaz minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású hot hatch-ének bizonyult.

Számokban kifejezve ez annyit tesz, hogy 7 perc 50,63 másodperc alatt ért körbe a 20,8 kilométer német versenypályán, s helyenként elérte a 270 km/órás sebességet is. Ez minden idők legjobb időeredménye ebben a szegmensben.

A köridőt a sorozatgyártást megelőző utolsó fejlesztési szakaszban, 2014 májusában sikerült teljesíteni a tesztelés alatt álló Civic Type R-rel. Ennél a változatnál a motor, a futómű, az erőátvitel, a kipufogó- és fékrendszer, valamint a karosszéria már elnyerte végső formáját, tehát azt ahogy a szériagyártású modellbe kerülnek.

Civic Type R

Civic Type R

Még súlykülönbség sem adódott, ugyanis a kiszerelt légkondicionáló, audiorendszer és első ülés tömegét ellensúlyozta a biztonsági (nem merevítési!) céllal beszerelt bukókeret.

A kiváló eredmény eléréshez még csak speciális kerekekre sem volt szükség, a tesztelt modell közútra is alkalmas, szabványos, nagy merevségű, 19 collos, könnyűfém ötvözetből készülő felniken gördült, melyeken 235/35 R19 méretű, utcai gumik feszültek. Ezeket a Continentallal együttműködve fejlesztette a Honda, a 7 perc 50,63 másodperces kör pedig a gumi tesztelési folyamatának szerves része volt.

Civic Type R

Civic Type R

A formavilágot a funkció határozza meg a szemet gyönyörködtető stíluselemek optimalizálják a levegőáramlást, nagyobb teljesítménnyel és biztosabb útfekvéssel felruházva a modellt

  • Az áramvonalas kocsitestnek köszönhetően nincs felhajtóerő és minimális a légellenállás
  • A hatékony hűtési rendszer a fékeket és a motort sem engedi túlhevülni
  • Feltűnő formák és fényezések – a Civic Type R igazi egyéniség
  • A teljesítményorientált tervezés az utastérben is tetten érhető

A stílusbéli változások agresszívvá és céltudatossá tették az új Civic Type R-t, ugyanakkor az autó menetteljesítményére is komoly hatással voltak. A légbeömlő rácsát például úgy formálták, hogy a levegő minimális ellenállással juthasson el a hűtőradiátorig. Ez csak egy az aerodinamikailag hatékony karosszéria speciális elemei közül, de jól mutatja, hogy milyen mélyreható fejlesztéseket végeztek a Honda munkatársai. Először megalkották magát az autót, majd olyan formavilágot terveztek, amivel a maximumot hozhatták ki a műszaki alapokból. A szabályozott levegőáramlásnak köszönhetően nincs felhajtóerő, a légellenállás pedig minimális, nem csoda, hogy aerodinamikai teljesítmény terén is a kategória legjobbja a Civic Type R.

2015 Honda Civic Type R

2015 Honda Civic Type R

Hatékonyságát többek között speciális, leszorítóerőt generáló karosszériaelemek garantálják, melyek negatív felhajtóerőt gerjesztenek. Ez szokatlan megoldás a személyautóknál, ebben a kategóriában pedig teljesen egyedi. Nem csak az autó körül áramló, hanem a légbeömlőkön bejutó levegő is közrejátszik a negatív felhajtóerő (vagy légáram, ami a földhöz szorítja autót) keletkezésében. A hatás az első és hátsó tengelynél egyaránt jelentkezik, s minimális légellenállással egészül ki. A speciális – főként az első traktusra jellemző – formai megoldások nélkül elképzelhetetlen lenne, hogy a Civic Type R a 270 km/órás végsebességnél is stabil maradjon.

2015 Honda Civic Type R

2015 Honda Civic Type R

Hozzászólások

Pin It on Pinterest