Talán így jellemezhetnénk tömören az új Ford Fiesta ST-t, bár hozzá kell tenni, hogy egyáltalán nincs kisautós érzés az autóban. Egy hiperaktív energiabomba, fiatalos, lendületes, feltűnő, sportos. Terápiás eszközként is használható, egyhangúság ellen garantált eredmény!
Önmagában már az alap Fiesta is erős esztétikai élményt nyújt, de most az extra fényezésekkel, az új hűtőmaszkkal, és a felnikkel rátettek még vagy 3 lapáttal. De a többi, a lényeg igazán akkor mutatkozik meg, ha kilincset ragadunk. A hatás kedvéért legalább szürkületkor, de inkább este érdemes mutogatni, mert a pirosan világító ST felirat a küszöbökön, és az utastér különböző pontjain elhelyezett fények hangulatában sokkal jobban mutatnak az egyébként sem elhanyagolható Recaro ülések. Amikor egy autónak hangulata van, azt a legritkább esetben lehet leírni, inkább tapasztalni kell. Ugyanis a fentiekhez még hozzátartozik a menetteljesítmény, a motorhang, a kormány fogása, az ülések tartása. Nagyon jól sikerült az autó, ami talán közelebb visz ahhoz, hogy megértsük, miért kerül kicsivel több mint hatmillió forintba. Ha csak azt nézzük mit tud és mit nyújt, bőven megéri. Ami talán gondolkodóba ejt: ez mégiscsak egy kis Fiesta. Kisautó ide vagy oda, de vonzóbb, mint egy nagy, de lomha szedán, ebben legalább mindig van ok a jó hangulatra.
Az utastérben az ST sajátosságai a hagyományos sportülések helyett félbőr Recaro-k fokozzák a hangulatot. A kormány lyukacsos bőrborítást kapott, a fogása nagyon sokat emel a hatáson. A Sony középkpnzol rádiót, cd –játszót, navigációt tartalmaz. Használata egyszerű, áttekinthető, az egyes menüpontok gyorsan elérhetőek. A navigáció is stabil megbízható es pontos volt a teszt alatt.
A motor tekintetében egy 1,6 literes turbómotor biztosítja a 182 lóerőt. Az autó súlya kicsivel több mint ezer kiló. Mindezek mellett tökéletesen alkalmas a nyugodt városi közlekedésre is, de az országúti szerpentineken tud igazán kibontakozni. A húzóerő folyamatos, szinte bármelyik sebességfokozatban. A kormányzás direktebb, tehát kevesebbet kell tekerni rajta egy-egy kanyarnál. A nagy kerekek és a futómű keménysége miatt kicsit rázós lehet bizonyos útviszonyoknál, ellenben az autópályán olyan stabil mint a villamos.
A Fiesta ST-t annak érdemes választania, aki olyan autóval szeretne járni, amiben megvan az a bizonyos plusz, hangulatban és lóerőben is.