Az első és a második generációs Focus RS is igazi élményautó volt, de a jelenlegi modellben számos funkció fokozza az élményt. Unatkozni garantáltan nem lehet a 350 lóerős négykerék-meghajtású erőgépben, tehát szürke hétköznapok ellen, terápiás célra is kitűnő.
Nitrous Blue a legújabb és egyben legdrágább focus RS slágerszín. Ilyen színű autót nem igazán látni az utakon, így aztán a feltűnéssel nincs probléma. Talán a budapesti BKK buszok pompáznak hasonló árnyalatban, távolról nézve. Ezen kívül fehérben (Frozen white), kétféle szürkében (Stealth, Magnetic), és feketében (Shadow black) rendelhető.
A karosszéria most először 5 ajtós változatban jelent meg, ami vonatkozik a teljes Focus modellpalettára. Ez szokatlan az eddigi RS modelleket nézve, hiszen eddig mindegyik 3 ajtós volt. Érdekes lépés ez a Fordtól, hiszen az ST változatok mindeddig elérhetőek voltak 3, -és 5 ajtós változatban is, az RS-hez talán még mindig jobban illene a még sportosabb 3 ajtós kivitel.
Éppen ezért az előző generációs RS sokkal sportosabb hatást keltett, megjelenése is agresszívabb volt. A látszat viszont csal, mert 45 LE-vel több került az újba, ráadásul az előző elsőkerékhajtás helyett összkerékmeghajtást kapott.
Az utastér gyakorlatilag majdnem megegyezik a magasabb felszereltségű sima Focuséval, néhány elem viszont emlékeztet a sportosságra, pl. a kékkel varrott kormány, az rs logo, a turbonyomásjelzők, stb. A legfeltűnőbb természetesen a Recaro ülés, ami 2 változatban is rendelhető az autóba. Az egyiket az ST-ből, a másikat az előző RS-ből ismerhetjük.
A vezetés igazi élmény, különböző menetprogramokat állíthatunk be: Normál, Sport, Race track, Drift. Normál módban szinte hétköznap autóként is tud viselkedni, ha nagyon akarjuk, de az igazi arcát a Sport módban mutatja meg. A Race track, és a Drift mód nem a városi közlekedésre lett kitalálva. Ez utóbbit rámondhatják sokan magára az autóra is, de nem feltétlen kell minden lehetőséget kihasználni egy autóban. Néha elég az is, ha menetközben érezzük a mélyen morgó erőt, és adott pillanatban biztonságosabban tudunk manővereket véghezvinni, hiszen ez az autó tényleg azt csinálja amit szeretnénk. Ha a gázra lépünk tényleg elindul, nem kell keresgélni a megfelelő sebességfokozatot, illetve lekapcsolni a klímát előzés előtt…
A Recaro sportülések nagyon tartanak, mégsem e kényelem az első egy ilyen autóban. A futómű kemény, így rosszabb úton nem túl kellemes. A motorhang belül is intenzív, így pihentető utazásra ne számítsunk. Helyette élményautózást kapunk, azt viszont magas fokon.
Amellett, hogy egy kőkemény sportautó, fel van szerelve minden olyan korszerű extrával ami a kor követelményeinek megfelel, pl start-stop rendszer, információs rendszer, esőérzékelős ablaktörlő, intelligens fényszórók, stb. Az ára 12 MFt felett kezdődik, ami ebben a kategóriában abszolút reális.