Nagy kíváncsisággal vártam az új Ford EcoSport tesztautót, hiszen az előző modell, annyira nem győzött meg a Fordtól megszokott tökéletességről! Órási kedvenceink a Kuga és a Focus után, valahogy nem illett a sorba… Szerencsére azonban, nagyon sikeres volt a „ráncfelvarrás”, így az új modell, ezúttal büszkén beállhatott a nagytestvérek (Kuga, Edge) és a legendás Focus mellé. A tesztautót ráadásul Ausztriába, egészen pontosan Hallstattba vittük, így bőven bizonyíthatott a szerpentineken is. Elárulom, jól vizsgázott, még a legnagyobb kanyarokban és emelkedőkön is. Ráadásul az osztrákok kíváncsiságát is kivívta, hiszen közel 600 km alatt sem találkoztunk egyetlen hasonló modellel sem, bezzeg Kugával és Focus RS-sel annál többel!
Tesztelt modell: Ford EcoSport Titanium (100LE)
Amit kiemelnék: belső tágas tér, kényelem, magabiztos úttartás, rengeteg extra, ami segíti a vezetést, jó fogyasztás
Ami lehetne jobb: külső design – Kuga és az Edge mellett 🙂
Ár: 6.5 millió – 7.9 millió (tesztelt modell az utóbbi)
Meg kell szokni: ennyi extrával nagyon gyorsan kedvenc lett, talán autópályán még jobb vezetni, mint a városban
Navigáció: gyors és könnyű kezelni
A kifinomultabb külsővel megjelenő új modell 12 látványos fényezéssel, és minden eddiginél több, a személyre szabhatóságot biztosító opcióval rendelhető meg. A felhasználó-központú, frissebb hatású kabin komfortját ‘lebegő hatású’ 8 colos érintőképernyő és fűthető kormánykerék fokozza, nem beszélve az intelligens tárolási megoldásokról, amelyek közt a több szinten rögzíthető csomagtérpadló is szerepel.
Navigáció: 5*
Kényelem: 5*
Belső tér: 5*
Vezetés városban: 4*
Vezetés autópályán: 5*
100 lóerő- de sokkal többnek tűnik!
A rövid városi vezetés után egy közel 600 kilóméteres út állt előttünk, hogy kora délutánra eljussunk Hallstattba. Az indulásnál kicsit meg is inogtunk, hogy vajon a 100 lóerő mire lesz képes a hegyekben, a szerpentineken vagy éppen hegymenetben. Az EcoSport azonban remekül helytállt, ezt már az M1-es autópályán éreztük, de később, ahogy egyre közelebb kerültünk Ausztria szívébe, egyre csak erősödött! A csomagtartójába szintén remekül elférnek a kisebb-nagyobb bőröndök, a kinyitás azonban elsőre kicsit szokatlan lehet, pláne ha esetleg nem tudjuk hol is keressük a nyitógombot (jelen esetben nyitókart, a jobb oldali lámpánál)…
Az új tervezésű ülések mind az első, mind a hátsó sorban kényelmesebbek lettek, és az opcionális részleges bőrkárpitozás minőségibb benyomást kelt. Az állítható kabinvilágítás segítségével az utasok pillanatnyi hangulatukhoz igazíthatják az utastér fényeit; ehhez hétféle szín közül választhatnak.
Összességében elmondhatjuk, hogy egy igazán szuper SUV-ot alkotott meg a Ford, amit városban és hosszabb utakra is egyaránt ajánlunk! Sokkal több van benne, mint egy szokványos női célcsoportra tervezett terepjáróban, ami csak bevásárlásra, vagy a gyerekek óvodába, iskolába cipelésére alkalmas!