A többség havi legalább 2500 forintot költ szépségápolási termékekre – Fontos döntési szempont az ár, az illat és az összetétel
A magyar nők 55 százaléka havi legalább 2500 forintot költ szépségápolási termékekre, 15 százalékuk pedig 5000 forintnál nagyobb összeget szán erre – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC Piackutató friss, 2016. áprilisában végzett reprezentatív felmérésből. Ezek az adatok gyakorlatilag megegyeznek a 2015-ös hasonló témájú felmérés eredményeivel. Az erős fogyasztói tudatosságra vall, hogy az ár és az illat mellett a termék összetételét nevezték meg a legfontosabb, a választásukat befolyásoló döntési szempontnak a magyar nők.
Az ár, az illat és az összetevők alapján választanak legfőképpen szépségápolási terméket a magyar nők – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC Piackutató 500 fő megkérdezésével idén ismét elvégzett friss reprezentatív felméréséből. Az árat a válaszadók 86 százaléka jelölte meg fontos vagy nagyon fontos szempontként, az illatot/textúrát 84 százalék, míg a termék összetevőit 65 százalék tartja az egyik kardinális döntési szempontnak a szépségápolási cikkek, kozmetikumok kiválasztásánál. Érdekesség, hogy a termék csomagolása, kinézete csak a magyar nők 31 százalékának döntését befolyásolja jelentősen – legalábbis saját bevallásuk szerint. Ennél fontosabb szempontnak számítanak számukra a válaszaik szerint a különböző védjegyek (bio, vegán, állatokon nem tesztelt stb..), illetve maga a márkanév, (46, illetve 49 százalékkal).
A magyar nők döntési szempontjai mellett a CD és az NRC kutatása a tavalyi év után az idén is megvizsgálta azt, hogy mennyit költenek szépségápolási termékekre és kozmetikumokra. A válaszokból kiderült, hogy a többség, 55 százalék 2500 forintnál többet költ havonta ilyen árucikkekre, ami gyakorlatilag megegyezik a tavalyi aránnyal. Havi 5000 forintnál többet a megkérdezettek 15 százaléka, míg 10 ezer forintnál többet 4 százalékuk ad ki tusfürdőre, samponra, dezodorra, krémekre és hasonlókra. Érdekesség, hogy a fiatalabb, 18-29 éves korosztályban az átlagosnál nagyobb arányban vannak olyanok, akik 2500 forintnál többet költenek havonta kozmetikumokra.
A magyar nők tudatosságára vall, hogy a szépségápolási cikkek vásárlásánál a választásukat jelentősen befolyásolják az olyan tényezők is, mint a termék összetétele, illetve a rajtuk található különböző védjegyek és jelölések. Ezt a tudatos döntést a CD is segíteni kívánja aMagyarországon tavaly bevezetett CD Reinheitsgebot jelöléssel, amely jól láthatóan mutatja, hogy a termékeik mentesek a vitatott összetevőktől, így például nem tartalmaznak parabént, ásványi olajat, szilikont, színezőanyagot és állati eredetű összetevőket. Emellett a jól látható külön jelzést viselő dezodoraik alumíniumsó-mentesek is.