Elképesztő, a 22,9%-os piaci bővülés ütemét kimagaslóan meghaladó mértékben, 37,7%-al nőttek a világ legnagyobb autógyártója, a környezetbarát hybrid modelljeiről ismert Toyota magyarországi értékesítései hazánkban az év első 10 hónapjában, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus még ennél is drasztikusabb, 56,1%-os növekedést könyvelhetett el.
A idei évben valóságos modellinvázióval támadó, 8 vadonatúj vagy frissített modellt (6 Toyota és 2 Lexus modell) és a jövőbemutató aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák, valamint forradalmi meghajtási láncok egész sorát bemutató autógyártó piaci részesedését számottevően javítva rendkívül látványos növekedést ért el a magyarországi személyautó-és haszongépjármű piacon.A Toyota márka hazai rendelésállománya egyébiránt még a forgalomba helyezések 37,7%-os növekedését is meghaladó mértékben, közel 50%-al nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest.
A rendkívül látványos növekedés több okra vezethető vissza. Kiemelkedő szerepe volt a folyamatosan érkező új modellek sikerének, így az év elején bemutatkozó új Toyota Prius és RAV4, valamint az új Lexus RXhihetetlenül kedvező fogadtatásának épp úgy, minta vadonatúj Hilux és Proace révén nyáron teljesen megújuló Toyotahaszongépjármű portfolió népszerűségének, vagy a világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla ősz elején bemutatott legújabb generációjának. A lendület ráadásul tovább tart, hisz november második felében érkezik meg a hazai márkakereskedésekbe az ügyfelek által talán leginkább várt újdonság, a vadonatúj, kategóriateremtő Toyota C-HR, emellett még az év vége előtt bemutatkozik a népszerű Lexus IS legújabb generációja is.
Legalább ilyen fontos szerepe volt ugyanakkor a látványos növekedésben annak is, hogy a magánvásárlók körében hagyományosan kiemelkedően erős Toyota és Lexus márkák a flottaértékesítés területén is sikerrel javították eredményeiket: az év első tíz hónapjában Magyarországon gazdára talált Toyoták immáron 47,8%-át vásárolták jogi személyek, míg a Lexus esetén ez az arány elérte a 69,2%-ot. Ennek érdekében az autógyártó útjára indította a Toyota Növekedési Programot, amelynek célja, hogy minél több vállalkozás számára tegye elérhetővé a Toyota márka kiemelt flotta támogatásait: az akár egyetlen cégautóhoz is elérhető kedvezmények mellett az autógyártó vonzó finanszírozási megoldásokat is kínál, a Toyota kishaszongépjárműveknél az NHP keretében, Toyota személyautók esetében pedig a Toyota Lízing formájában, akár 2,5%-os kamattal.
„Míg a legtöbb autógyártó esetében a magánvásárlások alacsony aránya jelent kihívást, a Toyota és a Lexus ezen a területen hagyományosan kiemelkedően jól teljesít, így számunkra a flottapiaci jelenlét további erősítése fontos feladat, amit vadonatúj, rendkívül kedvező fogadtatásra találó modelljeink, és az azokat megtámogató flotta és finanszírozási konstrukciók, különösen a Toyota Növekedési Program révén az idei évben látványos sikerrel vettünk.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.
„Kedvező piaci tendencia számunkra, hogy gépjárműbeszerzései során egyre több vállalat helyez hangsúlyt a környezettudatosságra, e tekintetben pedig egyetlen gyártó modellportfoliója sem veheti fel velünk a versenyt: a Toyota és a Lexus márkák kínálják modelljeik tekintetében a legszélesebb körben elérhető hybrid választékot, ami megmutatkozik értékesítéseinkben is. Az idei év első tíz hónapjában Magyarországon gazdára talált Lexusok 95,2%-át rendelték környezetbarát hybrid meghajtással, míg a Toyota esetében 14,3%-os volt ez az arány, jóllehet egyes modellek, például a RAV4 esetében meghaladja az 50%-ot.Célunk egyébiránt, hogy 2020-ra teljes értékesítésünk minimum 50%-át tegyék ki a hybrid modellek.” – teszi hozzá a szakember.
„A hybrid modellek flottapiacon is látványosan növekvő népszerűségének megalapozásában ugyanakkor természetesen a környezetbarát üzem mellett fontos szerepe volt a meggyőző üzembentartási költségeknek, azaz a rendkívül alacsony fogyasztásnak és karbantartási költségeknek is. Az olyan, úgynevezett ’user-chooser’ flották esetében pedig, ahol a felhasználók egy meghatározott költségkeretből néhány márka modelljeiből szabadon rendelhetnek, ezek az ügyfelek kvázi magánvásárlóként