… ami az élethez kell!

Kezdőoldal Hírek A Ford új generációs technológiái segítenek stressz mentessé tenni a parkolást

A Ford új generációs technológiái segítenek stressz mentessé tenni a parkolást

A Ford új generációs technológiái segítenek stresszmentessé tenni a parkolást, elkerülni az ütközéseket és a helytelen sávválasztást

• A vezetősegítő technológiák terén betöltött piacvezető helyzetére alapozva a Ford egy sor új generációs rendszert mutat be, amelyekkel még egyszerűbb a parkolás, és elkerülhetők az ütközések

• Új technológiák segítenek az autósnak a lassan haladó vagy álló járművek váratlan kikerülésében, és figyelmeztetik, ha véletlenül a szembejövő sávba kormányozza autóját

• Ezek az új technológiák annak köszönhetően születtek, hogy a vállalat elkötelezte magát a vezetősegítő eszközök kutatására szánt befektetések megháromszorozására. A fejlesztőmunka azokra a már létező technológiákra épül, amelyek segítségével a Fordok vezetői egyszerűbben parkolhatnak, tarthatják a sávot, vagy beállíthatják autójuk sebességét
sford-iws2016_event_180rearviewcamera_01A vezetősegítő technológiák terén betöltött piacvezető helyzetére alapozva a Ford Motor Company egy sor új generációs rendszert mutat be, amelyekkel még egyszerűbb a parkolás, biztosabban elkerülhetők az ütközések, érzékelhetők az útakadályok, és kizárható, hogy a vezető véletlenül a szembejövő sávba kormányozza autóját.

Az USA piacán a Ford több márkájában érhető el az adaptív sebességtartó automatika, az ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztenssel kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a vezetőfigyelő rendszer, az adaptív fényszóró, a holttérfigyelő és a fejlett parkolóasszisztens, mint bármely más, teljes modellpalettát kínáló gyártónál.*

“A vezetősegítő technológiák révén jobb autóvezetővé válhatunk, mivel segítségükkel jobban látjuk és érzékeljük mindazt, ami körülöttünk történik,” vélekedett Scott Lindstrom, a Ford vezetősegítő rendszerekért és aktív biztonságért felelős igazgatója. “A Ford kutatás-fejlesztési befektetései kifizetődnek, mivel felpörgetik az innovációt, így gyorsabb ütemben bővíthetjük vezetősegítő technológiáink portfólióját, olyan funkcionalitást és teljesítményt nyújtva, amit vásárlóink sokra értékelnek.”

A fékfunkcióval kiegészített hátsó keresztirányú forgalomfigyelő célja, hogy csökkentse a parkolással járó stresszt; a rendszer érzékeli az autó mögött elhaladó embereket és járműveket, és erre figyelmezteti a vezetőt, sőt automatikusan fékez is, ha az autós nem reagál. A tolatókamera opcióként széles látószöggel jeleníti meg az autó központi kijelzőjén a jármű mögötti terület képét. A továbbfejlesztett parkolóasszisztens egyetlen gombnyomásra elvégzi a járdaszegéllyel párhuzamos vagy merőleges parkolást.

A Ford Európa aacheni Kutatási és Innovációs Központjában több más berendezés is fejlesztés alatt áll – többek közt olyan rendszerek, amelyek nagy sebesség mellett is képesek kikerülő manőverrel megelőzni egy ütközést, illetve olyanok, amelyek figyelmeztetik a vezetőt, ha véletlenül a szembejövő sávba kormányozná autóját.

Ezek az új technológiák várhatóan két éven belül megjelennek a Ford járműveiben – annak köszönhetően, hogy a vállalat elkötelezte magát a vezetősegítő eszközök kutatására szánt befektetések megháromszorozására.

ford-iws2016_videograbs_eapa_02Elkerülni a bajt
A kitérő kormányzási asszisztens egy új technológia, aminek segítségével a vezető könnyebben kerülheti ki az állóra fékezett vagy lassan haladó járműveket, elkerülve így az ütközést. A városi és autópálya-tempóval egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a lassan mozgó és álló útakadályokat, és kormányzási rásegítést ad, hogy a vezető hatékonyabban kerülhesse el a küszöbön álló ütközést. A rendszer akkor aktiválódik, ha a fékezéshez már nincs elegendő távolság, és az autós a kitérő manőver mellett dönt.

Ne hajtsunk a szembejövő sávba, és legyen stresszmentes a parkolás!
A szembejövő forgalomra figyelmeztető technológia a szélvédő mögé beépített kamera segítségével és az autó navigációs rendszerének információi alapján hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha véletlenül a szembejövő forgalom sávjába kormányozza járművét.

A fejlett parkolóasszisztens önállóan vezérli a kormányzást, a sebességfokozat kiválasztását, valamint az előre-hátra haladást, és egyetlen gombnyomásra elvégzi a parkolási manővert. A rendszer automatikusan ki- és beáll a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhelyekre, a merőleges parkolóhelyekről pedig önműködően kitolat.

“A vezetés egyik legstresszesebb része a parkolás, nem beszélve arról, hogy a megfelelő méretű parkolóhelyet kereső autósok jelentősen lelassítják a forgalmat,” mondta Dirk Gunia, a Ford Európa vezetősegítő elektronikákért felelős vezetője. “Az aktív parkolóasszisztenshez hasonló technológiák révén az autóvezetők magabiztosan parkolhatnak be azokra a helyekre is, amiket egyébként túl szűknek találnának.”

A fékfunkcióval kiegészített hátsó keresztirányú forgalomfigyelő egy radarral ellenőrzi az autó mögötti területet. Ha a vezető tolatás közben nem reagál az első figyelmeztetésre, a rendszer automatikusan működésbe hozza a fékeket.

A széles látószögű tolatókamera panorámaképet jelenít meg az autó központi kijelzőjén a jármű mögötti területről – hasonlóan a Ford Edge, a Ford Galaxy és a Ford S-MAX modellekhez megrendelhető széles látószögű első kamerához. Tolatás közben a vezető egy kiegészítő nézetben ‘belát’ a sarkok mögé, vagyis észreveheti a hátulról-oldalról közelítő járműveket.

A Ford néhány további, fejlesztés alatt álló technológiája:

• A spot megvilágítás infravörös kamerával fedezi fel az úton haladó gyalogosokat, kerékpárosokat és állatokat, és jól láthatóan megvilágítja ezeket a veszélyforrásokat
• A kameraalapú fejlett fényszórórendszer a közlekedési táblák értelmezése után szélesebb fénycsóvával világítja meg az útkereszteződéseket és a körforgalmakat
• A Forgalmi Torlódás Asszisztens a feltorlódott forgalomban segít a vezetőnek az autót a sáv közepén tartani, emellett pedig tartja az elöl haladó jármű tempóját, besegítve a kormányzásba, a fékezésbe és a gázadásba

Utat mutat
Mindemellett a Ford már most is rengeteg vezetősegítő technológiát kínál autóihoz: a Ford Escape, a Taurus, az F-150, a Fusion és az Edge modellek a ma elérhető legmodernebb vezetősegítő berendezéseket kínálják saját szegmenseikben.*

A Ford vezetősegítő technológiái közt megtalálhatók:

• Az adaptív sebességtartó automatika lelassítja az autót, ha a radar egy kisebb sebességgel haladó autót észlel a sávban a Ford előtt; ha az út újra szabaddá válik, a rendszer a beállított sebességre gyorsít
• A fékrásegítéssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer radarral észleli az ütközésveszélyt, amire fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt
• A vezetőfigyelmeztető megállapítja a vezető éberségi szintjét, és ha az autós szeretné, ezt a műszerfali kijelzőn is megjeleníti; ha az éberségi szint csökken, a rendszer fény- és hangjelzéssel figyelmeztet
• A sávtartó asszisztenssel kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha az autó elkezd kisodródni a forgalmi sávból, és kormányzási nyomatékkal segít a járművet a sávban tartani
• A hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő (BLIS) radarral észleli az autó körül haladó járműveket, és a megfelelő oldali visszapillantó tükörben felvillanó fényjelzéssel hívja fel rájuk a figyelmet. Tolatáskor a rendszer figyelmeztet az oldalról közelítő járművekre
• Az aktív parkolóasszisztens ultrahangos érzékelőkkel méri fel az álló járművek közti parkolóhely méretét, majd segít bekormányozni oda az autót
• Az automatikus távfényvezérlés kamerával érzékeli a szembejövő járműveket, és automatikusan tompított világításra kapcsol
• A Hegymeneti Elindulássegítő rövid ideig (amíg a vezető átteszi a lábát a fékpedálról a gázra) fenntartja a féknyomást, amikor az autó meredek emelkedőn indul el
• A Curve Control érzékeli, ha a vezető túl gyorsan hajt be egy kanyarba; ilyenkor gyorsan csökkenti a motor forgatónyomatékát, szükség esetén pedig mind a négy kereket fékezi

*Egy 2016-os SBD tanulmány szerint.

Hozzászólások

Pin It on Pinterest