A csütörtöki Kávés Szakma Legjobbjai díjátadó gálán négy kategóriában – kávé, kávézó, barista, kávépörkölő – hirdettek eredményt, A Paksi Kávé a „Top 10 kávézó” kategóriában az előkelő 2. helyezést érte el. Az új kávékultúra meghonosítására készülő paksi Umami Coffe Roasteryt pedig az a megtiszteltetés érte, hogy mindhárom kategóriában bekerült a legjobbak közé, amiben indult.
A minőség számít, nem a profit
Mózsa Ferenc, a kávézóalapítója elmondása szerint A Paksi Kávénak egy év alatt sikerült új irányt mutatnia a kávék terén a környékbelieknek. Olyan kávékultúrát szeretnének meghonosítani, ami nem jellemző az országban. „Nagyon jó közösségformáló ereje lett a kávézónak, ahol baráti hangban tudunk beszélni a vendégekkel, gyakran be is kapcsolódnak a kávéitalok készítésébe. Ingyenes worksopohokat szervezünk, ahol bevezetjük az érdeklődőket a kávézás rejtelmeibe” – mesélte Mózsa Ferenc.
Miért ők a legjobbak?
A kávék és kávépörkölők versenyében Hegedüs László barista Capricornio brazil kávéja és Umami Coffe Roastery kávépörkölője képviselte a tavaly augusztusban megnyílt kávézót.A náluk kapható kávé prémium nyersanyagból készül, világos pörkölésű, ami a brazil kávék esetében nem jellemző.
„Sikerült egy nagyon jó ízvilágú, jó minőségű kávét megalkotnunk, amely közepén az alma és a körte ízjegyeit hordozza magában, a lecsengése pedig nugátos, csokoládés” – mondta Hegedüs László, aki a baristák között is bekerült a legjobb tízbe.
Mint elmondta, februárban csatlakozott A Paksi Kávé csapatához, és azóta azon dolgozik, hogy megismertesse az emberekkel a kávét mint gyümölcsöt, és erre láthatóan van is igény.Elkötelezett és kitartó munkájuk eredménye, hogy mára a kávézók keresik meg őket, hogy szeretnék árulni a termékeiket, és nincs szükség erőltetett marketingre a fejlődéshez. Mint mondta, külön öröm, hogy a versenyben a fogyasztók döntöttek, mert nem szakmának akarnak megfelelni.
„A tulajdonosok bíztak bennem, szabad kezet kaptam, aminek nagyon örülök, és meg is lett az eredménye. De itt nincs vége, megyünk tovább, A Paksi Kávénak országos hírűnek kell lennie”- mondta Hegedüs László barista. A barista a magyarok kávézási szokásaival kapcsolatban arról beszélt, hogy a nők jellemzően a tejes italokat fogyasztják, míg a férfiak a karakteresebb kávékat isszák előszeretettel. Speiser Gábor, a kávézó társtulajdonosa azt emelte ki, hogy sikereiknek a kemény munka a titka. Tudatosan építkeznek, és brandet szeretnének kialakítani.
„Nem vagyunk megalkuvók, a baristánk választja ki, hogy milyen kávé kerüljön a vendégek asztalára. Nálunk prémium kategóriás termékeket kóstolhatnak a kávét kedvelő emberek, és bár minden cégnek az alapja, hogy profitot kell termelni, ehhez előbb minőséget kell produkálni” – magyarázta Speiser Gábor, sikeres startupper.