Furcsa arra gondolni, hogy volt olyan idő, amikor még nem volt. Pedig így van. A mai kisgyerekek anyukái-apukái még nem tudták a játszótéren ezt az egészséges csemegét majszolni, hiszen a kölesgolyó csupán 18 évvel ezelőtt indult hódító útjára. A Biopont azóta már egy egész generáció egészséges nassolását segítette, és a termék népszerűsége évről évre nő. Azt viszont valószínűleg kevesen tudják, hogy a kölesgolyó ebben a formában csak nálunk készül, tehát akár igazi hungarikumnak is nevezhetjük.
Valószínűleg nincs ma kis hazánkban olyan gyerek vagy felnőtt, aki ne találkozott volna a finom, friss extrudáltkölesgolyókkal, amelyeket egyre több ízben ropogtathatunk kedvünkre. De hogy is kezdődött ez a sikertörténet? A Biopont ekkoriban már gyártotta a bulátát egy ideje, ami ugye nem más, mint csíráztatott búza extrudálva. Az extrudálás a gabonák masszává tömörítése, amelynek során veszítenek a nedvességtartalmukból, viszont felvesznek bármilyen formát, például golyóbisok lesznek belőlük. Németh Viktor, a Biopont tulajdonosa így emlékszik vissza az első élményre: „Találkoztunk egy kölesből extrudált termékkel a piacon. Egyáltalán nem volt finom, de az ötlet jónak tűnt, így kísérletezni kezdtünk vele. A fejlesztés körülbelül fél évig tartott. Sokat gondolkoztunk a formán és az ízen, mire létrejött a végleges termék. Utólag visszatekintve megérte a hosszú munka, hiszen a piac meghálálta a kölesgolyó létrejöttét, és pár hónap alatt sikertermék vált belőle.”
A köles az egyik legnehezebben extrudálható gabona, így egyértelműen az élettani tulajdonságok játszottak nagyobb szerepet a kiválasztásában, illetve a termék megszületésének idejében élte reneszánszát a köles. Sokan fedezték fel újra, milyen jótékony hatásokkal bír, és az egészséges életmód további elterjedésével még többen lettek lelkes fogyasztók.
Világszerte lehet extrudált kukoricatermékkel találkozni, de kölesből készült hasonló produktumot nem találunk a külföldi piacon, így nyugodt szívvel nevezhetjük akár hungarikumnak is. Szerencsére a fogadtatás rögtön nagyon jó volt, és azóta is töretlen a népszerűsége a terméknek, mely fokozatosan lett egyre kedveltebb. Természetesen a fő fogyasztók a kisgyerekek, de a diétázó hölgyek és persze az urak is kedvelik, mert rostdús és kalóriaszegény, sok folyadék fogyasztása mellett gyorsan csillapítja az éhségérzetet is. –
Arra sem lehet panasz, hogy a kölesgolyó unalmas. A Biopontnál az„ízfelelős” a kezdetek óta Németh Viktor, aki megálmodja, hogy milyen módon gazdagítható a termékcsalád. Természetesen, amikor elkészül egy új változat,komoly tesztelésen megy keresztül még a gyártás beindítása előtt. A natúr változat mellett nagyon kedveltek a sós ízek, ezen belül a sajtos-hagymás-, a barbecue-s vagy a magyaros ízesítésű , de a gyerekek körében nyilván az édes verziók hódítanak jobban. A kakaós és a fahéjas, a fehér-, tej- és ét biocsokiba mártottgolyók mellett a legnagyobb kedvenc érdekes módon mégis a földimogyorós.
Nehéz lenne megbecsülni, hogy hány kilót majszol el ebből egy-egy gyerek, mire nagykorú lesz, mindenesetre a Biopontkölesgolyója idén nagykorú lett, hiszen 18 éve gördültek zacskóba az első csemegék a gyártósoron. Számtalan fotó érkezett már elégedett ügyfelektől, de a legérdekesebb levelet talán mégis Ausztriából jegyzik a cégnél. Egy szülő azt írta meg, hogy a gyermekei nedves kölesgolyókat összetapasztva készítettek állatfigurákat, így az is kiderült, hogy ez a finomság nemcsak uzsonnának, hanem kirakós játéknak is kiváló! Azért persze inkább a majszolást ajánljuk továbbra is…
Boldog 18. szülinapot, kölesgolyó!