… ami az élethez kell!

Kezdőoldal Hírek Online pénztárgép bevezetése – Árak és egyéb hasznos tudnivalók

Online pénztárgép bevezetése – Árak és egyéb hasznos tudnivalók

Ha te is olyan vállalkozást vezetsz vagy indítanál, amelyre kötelező érvényűvé tették az online pénztárgép használatát, olvass tovább, ugyanis ebben a cikkünkben árakról és egyéb hasznos tudnivalókról lesz szó a témával kapcsolatban. (x)

Sok a kiadásod, vállalkozásod típusa pedig egyelőre nem segít eldönteni, hogy milyen pénztárgépet vásárolj? Mi a bérlést ajánljuk, így egy-két év után választhatsz másik típust! Sokan pont ezért részesítik előnyben a CMO online pénztárgépeit.

Ezért van szükséged neked is online pénztárgépre

Néhány éve bizonyos vállalkozói körökben Magyarországon is kötelezővé vált az online pénztárgépek használata, méghozzá a pénzügyi tranzakciók átláthatósága és a csalások elleni küzdelem miatt. A teljesség igénye nélkül ide tartoznak például a gyógyszertárak, a kiskereskedelmi egységek, a taxizással és személyszállítássak foglalkozó vállalkozások, a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatásban dolgozók, a testedzési szolgáltatási tevékenységet nyújtó adóalanyok, a csomagküldő szolgálatok és a gépjármű javítással foglalkozó vállalkozások is. (A teljes listáért érdemes felkeresni a NAV oldalát).

Az a vállalkozás, mely bír ilyen eszközzel, nemcsak elszámoltatható a NAV felé, hanem a saját mindennapi munkáját is megkönnyíti. Hogyan?

  • Hatékonyabb ellenőrzés: A NAV a bevételek és a pénztárgépek adatait összevetve könnyebben azonosíthatja a gyanús eseteket, ezáltal hamarabb kiszűrhetőek az esetleges csalások, vagy véletlen pontatlanságok.
  • Egyszerűbbé vált adminisztráció: Az online pénztárgépek automatikusan kezelik a számlázást és a kimutatásokat, így kevesebb adminisztratív feladatot kell elvégezni, ami megkönnyíti a vállalkozó életét.
  • Fogyasztóvédelmi szempontok: A vásárlók ellenőrizhetik a nyugtán szereplő adatokat, és bejelentést tehetnek a NAV-nál, ha bármilyen szabálytalanságot észlelnek.
  • Fejlettebb funkciók: Számos online pénztárgép kiegészítő funkciókkal rendelkezik, úgy mint a készletkezelés, a törzskönyvvezetés vagy a bankkártyás fizetés elfogadása.

Mennyibe kerülhet a bevezetésük?

Attól függően, hogy bérlünk vagy vásárlunk, illetve milyen típust választunk vállalkozásunk ügyes-bajos dolgait megkönnyítendő, az online pénztárgéppel kapcsolatos anyagiak sokat változhatnak. A legegyszerűbb termékeket akár 2990 Forint + Áfa havidíjjal is igényelhetjük, átlagosan 5990 Forint + Áfáért bérelhetünk, de ha inkább egy sajátot szeretnénk vásárolni, akkor 59 900-tól akár 149 900 Forintig is terjedhet az ár. Utóbbiban persze benne van egy komplett POS kereskedelmi rendszer, míg a legolcsóbb csomagban egy kisebb teljesítményű és kevesebb funkcióval bíró terméket találunk.

A jó online pénztárgép

Az ár mellett persze egyéb fontos dolgokat is figyelembe kell venni egy ilyen beruházásnál. Elsősorban persze azt, hogy NAV által hitelesített készülék legyen, mellette pedig megbízható, strapabíró és könnyen kezelhető terméket válassz! Hasonlítsd össze a szolgáltató honlapján az elérhető készülékeket, és így láthatod, melyikre van a legnagyobb szükséged. Az is fontos, hogy legyen megfelelő a számlatípusodhoz és rendelkezzen különböző plusz funkciókkal, például készletkezelés, netán forgalomfigyelés, a vásárlók adataiból származó statisztikák készítésének elősegítése.

(PR-cikk)

Hozzászólások

Pin It on Pinterest