A szépségiparban járatosak számára ismerősen csenghet a K-beauty, azaz a koreai típusú szépségápolás, de a Harajuku stílus szerelmeseinek a J-beauty jelenséget sem kell magyarázni, amely a japán vonalat takarja. A 2019-es év azonban a C-Beauty-ról fog szólni a világ leggyorsabban növekvő szépségápolási márkája, a FOREO szerint! Ez annyira új kifejezés, hogy még a Wikipedia-n sem szerepel!
A FOREO svédországi és sanghaji kutató-fejlesztő központjának friss, éves előrejelzésében bár szerepelnek olyan trendek, amelyek előretörése várható volt, a C-beauty, a kollagén-fogyasztás új módja, valamint az Instagram-kompatibilis csomagolások trendje várhatóan tömegeket fog megmozgatni világszerte.
- C-Beauty (szépségápolás kínai módra)
A koreai- és a japán szépségápolási hagyományokkal szemben a kínai szépségápolás új és modern módon tekint a bőrápolásra, melynek alapja a technológiai fejlődés. A C-beauty termékekben tehát a technológia van előtérben, a hagyományos gyártókkal szemben ezt a trendet az innovációk mozgatják! Új gyárnyitások, fejlesztések, a határok feszegetése a szépségiparban, intelligensebb termékek: ezek fogják meghatározni a következő 12 hónap C-beauty fókuszú iparágát. Nem meglepő, hogy ma a C-beauty piac a leggyorsabban növekvő piac a világon: csak a sminkeladások 30%-kal nőttek, és az új technológiáknak köszönhetően számos piacon további nagymértékű növekedés várható 2019-ben.
- Szezonalitás
A „bőrápolás” és a „szezonalitás” szavakat ritkán használtuk eddig együtt, pedig 2019-ben pontosan ez fog történni, beköszönt a szezonális bőrápolás ideje! Másképp fogalmazva, a szépségápolási eszközök és bőrápolási rutinok az évszakok szerint fognak változni! Télen például egy infrával kiegészült melegítő arcmaszk kezelés lesz ideális a bőrünknek, míg nyáron hűtő technológiát alkalmazhatunk a bőr nagyobb védelmében. Legyen kellemes, ami egyben hasznos, cserébe pedig szép bőr lesz az eredmény – legyünk tehát nyitottak a szezonális bőrápolásra!
- Aktív szépség
2018-ban láthattuk, hogy számos smink- és bőrápoló termék jelent meg az ‘aktív szépség’ kategóriában, amely bizonyítja, hogy a vásárlók az egészségre és a wellnessre a szépségápolási rutinjuk szerves részeként tekintenek. A Tarte és az E.L.F kozmetikai márkák is kijöttek olyan szépségápolási kollekciókkal, amelyeket kifejezetten edzőtermi használatra fejlesztettek ki, kijelölve azt az utat, ahol a szépségápolás és a wellness egyre többször fonódik majd össze. Szépségápolási eszközeinket, pl. arctisztítónkat a jövőben az edzőterembe is magunkkal visszük, csakúgy, mint egy hajkefét!
- Otthoni szépségápolási eszközök térhódítása
2018-ban szemtanúi lehettünk az otthoni arcápolás felemelkedésének. Sok cég dobott piacra kifejezetten otthoni használatra kifejlesztett termékeket. A spa-minőségű arcmaszkoktól kezdve az otthoni mélytisztító kezelésekig a szépségipar kifejezetten törekedett arra, hogy a minél több beauty készüléket kínáljon otthoni használatra. Ahogy az Uber és az Airbnb felkavarták a közlekedés és a szállodaipar állóvizét, úgy ez a beauty-tech irányzat is várhatóan nagy hullámokat vet majd a szépségiparban. Lehet, hogy a drága szépségszalonoknak végleg leáldozott?
- Instagram-kompatibilis csomagolás
Igen, ez egy fogalom. Ha valami nem tűnik fel az Instagramon, valószínűleg meg sem történt. Ez az év is a kinézetről szól majd és a szépségmárkák is azon fáradoznak, hogy minél inkább legyűgözzék beauty fanoknak. Gondoljunk bele, mit tett le az asztalra a Glossier, a Tilbury vagy a FOREO, amelyet számos újdonság követ majd. Limitált kiadású szettek, szezonális csomagolások és ragyogó insta-kompatibilis termékek érkeznek az évben. Még ha távol is tudjuk tartani magunkat az Instagram hírfolyamtól egy időre, ezek a termékek akkor is magukért beszélnek majd.
- Testreszabott szépség
A Coca-Cola a neveinket a palackjaira helyezte, majd a legnagyobb divatházak, mint például a Gucci és a Burberry újra felpörgették a monogram divat trendjét. 2019-ben látni fogjuk, hogy a szépségiparban is egyre több termék lesz testreszabható! Ebben az évben, ha valami nem személyre szabható, akkor nem is nagyon fog labdába rúgni. A hívószavak: előre programozott készülék és mesterséges intelligencia. Csakúgy, mint a nemrég bemutatott FOREO LUNA fofo esetében, ami személyre szabott szépségápolási rutint alakít ki használója számára. Készüljünk fel, hamarosan ehhez hasonló termékekkel lesz tele fürdőszobánk!
- Szuperélelmiszerek
Egy trendelőrejelzés sem lenne teljes a szuperélelmiszerek említése nélkül, amelyek egyik idei főszereplője egyértelműen a kollagén, egészen pontosan a szájon át elfogyasztható kollagén lesz. A másik sikergyanús összetevő a Witch Hazel (csodamogyoró, vagy varázsmogyoró): a cserje kivonata tonizáló képességéről és gyulladáscsökkentő hatásáról ismert. A Pinteresten 305 százalékos emelkedés volt a csodamogyoró-keresésekben, ami alátámasztja az érdeklődés fokozódását. Hasonlóképpen a Google Trends adatai azt mutatták, hogy a kollagénre való rákeresés még sosem volt ilyen magas.