2016 áprilisában a világ 6506 autórajongója jelentkezett, hogy az első 500 darab Ford GT szupersportkocsi tulajdonosa lehessen. Az egyetlen szerencsés magyar jelentkező számára most jött el a pillanat, hogy végre átvehesse az legelső Magyarországra szállított Ford GT kulcsait.
A 3,5 literes, V6-os EcoBoost motorral hajtott országúti Ford GT a márka eddigi leggyorsabb sorozatgyártású modellje.
Teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm, vagyis a Ford új, 3,5 literes V6-osa erősebb, mint bármely más sorozatgyártású EcoBoost motor, így a Ford GT az eddigi leggyorsabb autó, amely valaha is a Kék Oval emblémát viselte. A motor forgatónyomatékának 90 százaléka már 3500 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.
A 347 km/órás végsebességre képes szupersportkocsi versenyautó-változatát arra tervezték, hogy 50 évvel a legendás győzelem után ismét rajthoz álljon és nyerjen a Le Mans-i klasszikus 24 órás futamon. Ezt a történelmi bravúrt 2016-ban, a bejelentés évében véghez is vitte a Ford és Chip Ganassi csapata. Az utcai kivitel is sokban hasonlít a versenygéphez, hiszen karosszériája ugyanúgy karbonszálas anyagból készül, és egy 647 lóerős, 3,5 literes V6-os EcoBoost motor hajtja, hogy – még a közlekedési szabályok betartása mellett is – hasonló élményt kínáljon a közúton, mint a versenypályán.
Az autó aktív aerodinamikája a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően változik; erre szolgál többek közt az orr-rész különleges légbeömlője, vagy a nagyméretű, kihajtható légterelő szárny. A hidraulikus futómű az optimális teljesítményhez igazítja az autó hasmagasságát, a vezető pedig az öt egyediüzemmód (Normál, Vizes út, Sport, Versenypálya, V-Max) segítségével a mindenkori helyzethez hangolhatja az autó viselkedését.
A Ford GT karbonszálas építési módja nemcsak a tömegcsökkentést szolgálja, hanem e megoldással olyan karosszériaforma alakítható ki, ami acélból vagy alumíniumból megoldhatatlan lenne. Kevesebb, mint 1400 kg üres tömegével a Ford GT teljesítmény-tömeg aránya 2,14 kg/lóerő.
A futóműben és az aerodinamikában alkalmazott aktív dinamikai rendszerek minden sebességtartományban optimális leszorító erőt, légellenállást és kiegyensúlyozottságot biztosítanak, így az autó bármilyen felkészültségi szintű vezető számára biztonságosan kínálja az igazi sebesség élményét. Az Ontario állambeli Markhamban működő, kisszériás Multimatic üzemben készülő egyedi sorszámozott Ford GT az országúton is a Le Mans-győztes versenygép vezetésének élményét kínálja, s ehhez több mint 50 különféle szenzor ellenőrzi folyamatosan a jármű teljesítményét és működését, a külső környezetet és persze a vezető utasításait. Az ultranagy teljesítményű Ford GT szenzorai valós idejű információkat adnak az olyan tényezőkről, mint a pedálok, a kormánykerék és a kiemelkedő hátsó légterelő pozíciója, a levegő páratartalma vagy éppen a napsütés erőssége.
A Ford GT számos szenzora gondoskodik arról, hogy a szupersportkocsi motorteljesítménye, elektronikus stabilitásvezérlése, F1-technológiájú aktív futóműve és aktív aerodinamikája mindig megfeleljen a vezető által választott üzemmódnak, hogy az autó minden vezetési helyzetben tökéletesen teljesítsen. A Ford mérnökei és dizájnerei olyan modern, 10 colos digitális műszer együttest alkottak a műszerfalra, amelynek szöveges információi és versenyautós grafikái kevésbé vonják el a vezető figyelmét A digitális kijelző automatikusan igazodik az 5 egyedi üzemmódhoz (a Normáltól a Versenypálya beállításig), hogy a vezető az adott helyzetben mindig a legkönnyebben olvashassa le a lényeges információkat. A 10 colos digitális műszerfal személyre szabható, elegáns, és az egyes üzemmódokhoz tartozó adatok kiválasztásával lehetővé teszi, hogy a vezető a megfelelő információk alapján gyorsan és hatékonyan hozhasson fontos döntéseket, tökéletesen kiaknázva a Ford GT képességeit.
A Ford GT-ben több innovatív megoldás is szolgálja a versenyautós teljesítményt és a 347 km/órás végsebességet; az egyik ilyen dolog a fix üléspozíció. A vezetőülés talapzatát szilárdan rögzítették abban a pozícióban, ami lehetővé tette, hogy a Ford Performance mérnökei a lehető leglaposabb orr-részt alakíthassák ki a karbonszál-erősítésű karosszérián, optimalizálva ezzel az autó aerodinamikai teljesítményét. A vezető az ülés előre-hátra tolása helyett a pedál bekötési pontjának változtatásával és a multikontúr kormánykerék mozgatásával tudja beállítani az ideális üléshelyzetet.
A Ford GT karbon-kerámia féktárcsái rendkívül kis tömegűek: több mint 50 százalékkal könnyebbek egy hasonló méretű öntöttvas tárcsánál. A fékrendszer technológiája a Formula 1-es versenygépek karbonszálas féktárcsáiból származik, és a fékfolyadék kismérvű mozgásával működik, ami jobb pedálérzetet eredményez. A Ford és a Brembo együttműködésével optimalizált beépített hűtőrendszer a legkülönfélébb terhelések mellett is tökéletes fékhatást biztosít. A Ford kínálatában most jelenik meg először azon a színskála, aminek révén a Brembo féknyergek is egyedivé varázsolhatók; a karbon-kerámia féktárcsákra markoló, egy tömbből mart, hatdugattyús féknyergek alapfényezése eloxált fekete, de a kínálatban ezüst, kék, narancs és vörös szín is szerepel.
A Magyarországon most átadott Ford GT modell fehér színű, klasszikus kék dupla csíkozással, kék Brembo féknyergekkel.