Van öt ember Magyarországon, akinek az elmúlt néhány hónapban biztosan számos irigye akadt: ennyi darabban talált gazdára ugyanis idehaza a tavaly nyár óta nálunk is kapható álom-Lexus, a vadonatúj LC 500 szupersportkupé.
Annak érzékeltetésére, hogy milyen elképesztő várakozások övezték aLexus új csúcsragadozóját, elég, ha tudjuk, hogy a világ vezető prémium hibrid gyártójának szupersportkupéjáraleleplezését követően harminchatszoros túlrendelés érkezett: csak Japánban a gyártó által tervezett 50 darab helyett 1800 rendelés futott be alig néhány héten belül. Mindez annak ismeretében, hogy a modell induló ára hazánkban 29.650.000 Ft, nem kis fegyvertény, ám aki megnézi azt, hogyan állja meg a helyét a modell V8-as változata az Aston Martin DB11-el szemben, amelynek ára ennek több, mint duplája, annak nem sok kérdése marad. Az erről szóló videó az alábbi linken tekinthető meg:
A Lexus LC500 hibrid változatát, amelyben a gyártó elsőként mutatta be a világ legfejlettebb, többfokozatú környezetbarát hibrid rendszerét (Multi Stage Hybrid), egyébiránt Magyarországon a Forbes által a ’legértékesebb hazai hírességként’ jegyzett népszerű műsorvezető, Sebestyén Balázs vezette először.Az ebben műlödőV6-os benzinmotorral kombinált villanymotor 4,7 másodperc alatt repíti az autót 100 km/órás sebességre, 250 km/órás végsebesség, és mindössze 6,4 literes átlagfogyasztás mellett, miközben károsanyag-kibácsátása egy kis városi autóénak felel meg.
„Azért nem mondom, hogy nem próbálnám ki a V8-as változatot is, de bevallom elakadt a szavam. Sosem gondoltam, hogy egy hibrid autó ilyen elképesztő teljesítményre, ilyen igazi élményautózásra képes. És hát, Te jó ég, gyönyörű! Privilégiumnak érzem, hogy én próbálhattam ki elsőként Magyarországon, de azért kicsit most irigylem azt, aki elsőként tudhatja majd ezt az autót a sajátjának.” – fogalmazott akkor lelkesen Balázs.
Nos, vélhetően nem csupán Balázs irigyli az első öt hazai szerencsést, akik közül négyen a környezetbarát hibrid, egyikük pedig a V8-as benzines motorral szerelt változat mellett döntött, amelynek teljesítménye, ha lehet, még brutálisabb: 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 270 km/óra, amiért persze némileg magasabb átlagfogyasztással és károsanyagkibácsátással kell fizetnünk. Bármelyik motorváltozatról is legyen szó, az autó nem csupán az egyik legszebb vonalvezetésű, legelegánsabb, és legprémiumabb belső kidolgozású, de egyben a legmeggyőzőbb menetteljesítményt kínáló modell is a kategóriában, amely méltán vált a japán luxus márka zászlóshajójává, és gyakorlatilag születése pillanatában legendává.
Európában egyébiránt tavaly összesen 587 talált gazdára (ebből 321, azaz kicsit több, mint a fele hibrid változatban) a Lexus szuper sportkupéjából, így az 5 hazai tulajdonos egy erősen privilegizált elit klub tagjának érezheti magát. Aki szeretne csatlakozni hozzájuk, annak a tekintélyes összeg mellett a viszonylag hosszú várakozási időre is fel kell készülnie: a japán kézműves takumi mesterek által a Lexus legmodernebb gyárában összeszerelt különleges autócsodából ugyanis csak korlátozott számú példány gördül le a gyártósorról minden nap.